Cadoul - book review

O data cu campania vAlluntar am primit inapoi un obicei drag mie. Acela de a citi zilnic. Iubesc cartile de cand ma stiu dar in ultimii ani "nu aveam timp". Cum sa nu!!!De fapt nu imi faceam eu timp. Acum am redescoperit nebunia devoratului de pagini printre picaturi de activitati zilnice si tare bine e! Asa ca am decis sa va mai povestesc din cand in cand despre ce citesc. Poate va intereseaza si pe voi.

Impreuna cu Diana am luat decizia epocala de a citi toate cartile Ceceliei Ahern. Pentru ca tare imi place stilul ei de a scrie si pentru ca desi cartile nu sunt genul care sa iti faca creierul sa sfaraie, cu siguranta iti ofera o lectura placuta din care te alegi cu ceva. Diana mi-a imprumutat cartea asta si eu i-am imprumutat alta in schimb. Facem trafic de carti ceva de speriat in ultima vreme!:))

Cadoul e o poveste cu potential de scenariu de film american despre fericire si despre cautarea sensului acesteia. E despre modul in care adeseori ne incurcam grav prioritatile in viata si ne dam seama prea tarziu. Despre cum alergam minutele si vrem sa ne impartim in mai multe locuri deodata reusind numai sa fim prezenti doar partial si ineficient in fiecare din clipele vietii noastre.

Cand Lou Suffern, un om de afaceri vesnic presat de timp, il intalneste pe Gabe, un cersetor cu o aura tulburatoare nu stie ca viata lui se va schimba definitiv. Cumva inconstient simte totusi din primele clipe ca ceva nu e in regula. Cand Gabe ii impartaseste secretul eficientei sale in toate situatiile, niste miraculoase pastile care il ajuta sa se dedubleze, Lou nu pune alte intrebari. Vrea doar sa poata fi in mai multe locuri deodata. Din pacate dureaza ceva pana sa inteleaga ca singurul loc in care merita cu adevarat sa fi e langa familie.

Recunosc fara rusine ca am varsat ceva lacrimi la final. Pana in ultima clipa speram la alt deznodamant. In cele din urma am inteles ceva important. Toti avem cate o sansa de a face ce trebuie. O singura data! O singura viata! Nu ne garanteaza nimeni ca o sa mai putem trai o data ca sa corectam erorile. Asa ca am face bine sa stim acum ce e important. Cand tic-tac-ul ceasului si al pulsului care ne anunta ca inca traim se impleteste in timpan am face bine sa profitam de fiecare clipa pentru a face ce conteaza cu adevarat! In teorie cu totii stim ca ziua de maine nu ne e 100% accesibila. Cu totii stim ca nimic in lume nu e permanent, cu atat mai putin viata omului. Cu toate astea cei mai multi dintre noi traim ca si cand nu am muri niciodata. Irosim minutele pentru ca ni se pare ca avem destule! Si daca nu e asa? Daca astea de acum sunt singurele minute pe care o sa le mai avem? Nu e despre a trai mereu in teama si in "fatalitate"! E despre acel "traieste clipa!" atat de stereotipic si totusi atat de adevarat.

Dupa cum spuneam, o carte frumoasa, cu un fir narativ usor de urmarit, lejer dar cu un dedesubt care reuseste sa iti atinga sufletul. V-o recomand cu caldura! Cu siguranta la finalul ei veti simti ca nu v-ati irosit degeaba minutele....