miercuri, 24 septembrie 2014

Acum 4 ani...

Acum 4 ani, dupa o noapte nedormita, asteptam sa vad live fetisoara fiintei care avea sa imi schimbe viata pentru totdeauna. Dupa lunile petrecute impreuna sub forma de Kinder cu surprize urma sa vina clipa in care o sa fim si altfel impreuna. Imi amintesc fiecare moment si ma intreb cum a trecut timpul atat de repede. Imi amintesc panica aia in clipa cand am vazut-o si nu am simtit ca imi explodeaza Universul in o mie de bucati. Am crezut ca sunt o mama rea. De fapt eram doar o mama sincera, speriata si uluita care inca nu era in stare sa se adune si sa realizeze ca "chestia aia" mica era fix fiinta tinuta in burta pana atunci.

Parca prea iute trec anii si sincer mi-e frica cand vad cum imi scapa zilele printre degete si cum se face tot mai mare. E tot a mea si fara ea nu as fi ce sunt azi, dar e tot mai EA si stiu ca procesul asta continua cu fiecare clipa. M-a invatat atat de multe lucruri in anii astia cat n-ar fi putut sa ma invete nici un life coach platit pe sume mari. A scos din mine tot ce e bun, tot ce e rau, toate limitele si toate "eu nu o sa fac asta niciodata cu copilul meu", m-a facut psiholog, educatoare, partener de joaca, asistenta medicala, paznic, bucatareasa! 


1 an

M-a bucurat si m-a ingrijorat, m-a facut sa imi pun intrebari la care nu m-as fi gandit vreodata inainte. Sunt multe lucruri de spus dar o sa ma rezum la a-i spune azi aici: Multumesc ca sunt mamica ta, e o mare onoare pustoaico! La multi ani picei mele fabuloase!

Si pentru ca mi-a placut ideea (vazuta pe un blog) o sa scriu aici spre amintire patru motive care o fac minunata zilele astea. Desi as avea vreo 1000, ma rezum la 4, cat varsta implinita azi!

2 ani


1. Impartasim aceeasi dragoste arzatoare pentru carti. Nu stiu daca i-am transmis-o pe cale genetica sau i-am inoculat-o prin spalare de creier, cert e ca putem sta o zi intreaga sa citim impreuna sau sa alegem carti de la biblioteca. Sper ca dragostea asta sa nu dispara niciodata!
2. Imi place ca e atat de sociabila incat uneori devine enervanta. Intra in vorba cu oricine, e lipiciosa si pupacioasa si in afara de cateva momente scurte in jur de 1 an, copilul asta nu a avut ever anxietate de separare. Mai rau am avut eu care sufeream mereu teribil pentru ca as fi putut sa o las cu oricine fara ca ea sa protesteze sau sa strige dupa mine. 

3 ani

3. Chiar daca uneori ma zapaceste imi place setea cu care intreaba de toate si vrea sa stie: TOT! Imi place ca vrea mai multa informatie decat i se ofera, ca proceseaza totul cu viteza uluitoare si ca are o memorie elefantica. Uneori ma sperie faptul ca stie pe de rost carti intregi dupa doar doua-trei lecturi.
4. Imi place ca nu seamana cu mine cand eram mica si vrea sa faca TOATE activitatile posibile. Daca ar fi dupa ea ar avea anul asta: dansuri populare, gimnastica, inot, germana, pian si probabil inca vreo cateva. Pentru ca mie mi se pare prea mult am ales momentan doar doua. A fost destul de dezamagita dar am sentimentul ca o sa faca orice cu seriozitate si "incrancenarea" competitiva a lui Mihai. Pe care multumesc Cerului l-a mostenit un picut la abilitati sportive.

4 ani
 
Stiu ca postarea asta e altceva decat sunteti obisnuite pe aici, dar nu puteam lasa ziua sa treaca asa, nesemnalata in nici un fel!

42 de comentarii:

  1. Uite, eu nu sunt indragostita dupa copii mici. Fetele lor mici si adorabile ma lasa rece de cele mai multe ori si inca nu am simtit dorinta de a avea unul al meu, insa micuta ta mi-e draga fara sa o cunosc. Imi place ca e cuminte si desteapta. E miniatura ta si chiar mai mult (asta se vrea a fi un compliment, nu stiu daca mi-a iesit). Sa iti traiasca multi ani fericiti si sanatosi, sa ramaneti intodeauna la fel de apropiate si sa nu isi piarda niciodata zambetul acesta adorabil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca nici eu nu mor dupa copiii mici. Chiar nu am fost genul de fata/femeie care sa lesine la vederea bebelusilor, ba mai mult, daca mi se pune unul in brate parca nici acum nu stiu ce sa fac cu el si ma simt incomod!:)) Unii ma iau cu "dar draga a ta cum ai crescut-o?" A mea e a mea!:)) O sa vezi ca am dreptate cand vine vremea. Mihai al meu DETESTA copiii, dar Katia e lumina ochilor lui!:)) Multumim de urari!

      Ștergere
  2. La multi ani, picei scumpe! Deja se prefigureaza in ea un om f misto, asa ca tot ce-i doresc e sa fie sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ruxandra! Sa dea Domnul sa ai dreptate si sa fie un om misto!:)

      Ștergere
  3. la multi ani! sa va traiasca si sa creasca mare si frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi-multi ani fericiti impreuna, draga mea! Sa-ti traiasca picea, sa aveti o viata minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, papusica! Sa nu iti dispara vreodata setea de cunoastere si sa fii mereu bff cu a ta mama, ca uite ce frumos scrie despre tine. Hugs, lady, sa aveti o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani prietena mea!
    E prima mea prietena (prichindel) si stiu ca stii dar nu-mi imaginam ca as putea sa indragesc atat de mult o lil' diva!
    Ai un copil genial, cu e educatie pentru care toata lumea ar trebui sa o ividieze iar tu...esti o mama model! stiu ca ti-am spus-o si offline dar trebuia sa o spun si on.;))
    Va pupacesc divelor! Sa cresteti mari si frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai jur ca mi-au dat lacrimile! Ne lauzi prea mult!:))

      Ștergere
  7. Draga de ea! La multi ani piticutei! E o frumoasa (constat) si o desteapta (zice mami si o cred)!
    Te inteleg perfect la partea cu trecerea timpului! Uite ca in curand o sa faca si a mea 1 an si zau daca realizez cum si cand a trecut!
    Pup fetele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Katynel!:) Trece vremea, trece! Imediat o sa te trezesti cu a ta la usa gradinitei si o sa faci atac de panica pentru ca nu vei stii unde s-au dus anii...

      Ștergere
  8. La multi ani fericiti si voiosi!
    Timpul trece si noi cu el. Si-i asa cum zici, personalitatea lor se arata din ce in ce mai mult si usor, usor se desprinde de noi si-si i-au zborul catre viata.

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani, sa aiba parte de tot ce e mai frumos in viata si voi sa fiti pe langa ea sa savurati fiecare moment. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani frumosi si sanatosi alaturi de parinti si bunici

    RăspundețiȘtergere
  11. Cand ai copii, inveti cu adevarat ce inseamna sa iubesti si sa si iubit! La multi ani, Katia! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e! Masura iubirii e data peste cap cand ai copii!

      Ștergere
  12. Doamna, ia vezi ca m-ai emotionat rau de tot!!! :P

    La multi ani, Katia! Sa fii sanatoasa si iubita, sa ai o copilarie si o viata frumoasa, sa faci mereu exact ceea ce te face fericita, ceea ce iti aduce implinire si echilibru!

    Mami, sa va traiasca si sa va bucurati de sanatate caci astfel veti fi si fericiti!

    Hug and kisses!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet, stiu ca tu poti intelege sentimentele mele, ca de la o sensibila zapacita la alta!:))

      Ștergere
  13. La multi ani, pisicuta frumoasa! Sa ii bucuri pe parintii tai, si sa fii sanatoasa si fericita!
    Pupici si imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani scumpei tale. M-a emotionat asa de mult postarea ta mai ales ca si la mine vine bebe in februarie. Pentru ea esti cea mai buna mama si sincer, te felicit. Bravo pentru tot ce faci. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sa fiti sanatosi sa va bucurati de bebe!:) Si realizez tot mai mult ca fiecare mama trebuie sa fie cea mai buna mama pentru puiul ei!:) Incerc sa fac tot ce pot!:)

      Ștergere
  15. La multi ani! Sa iti traiasca si sa-ti aduca numai bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani frumosi cu impliniri si zambete, multa sanatate, Katia, iar tu Diana m-ai emotionat, din nou!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca m-am emotionat si eu, te-am emotionat si pe tine!:) Multumesc in numele ei!

      Ștergere
  17. Draga de ea, când au trecut anii?? Parcă ieri te plângeai că ”nu mai iese”, nu? :)) Să îți trăiască și să fie în continuare o isteață! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Da, tare greu era spre sfarsitul sarcinii si de aia nu o sa fiu niciodata una din mamele care povestesc doar despre "minunile maternitatii". Multumesc Diana, sa fie cum zici tu!

      Ștergere
  18. M-a emotionat extrem de mult postarea ta (evident ca am si lacrimat putin, nu-mi e rusine sa recunosc :D)! In ceea ce priveste partea cu crescutul prea repede stiu exact ce spui. Ma uit la nepotelele mele si nu pot sa-mi dau seama cand a trecut timpul, parca ieri s-au nascut si saptamana trecuta au inceput scoala...unde a zburat timpul? Nu stiu insa cum o sa simt atunci cand o sa am un copilas, dar banuiesc ca o sa simt ca n-am apucat sa ma bucur suficient de fiecare perioada. La multi ani buburuzei tale, sa fie fericita si sanatoasa! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Ruxandra! Da, timpul zboara, uneori ma simt batrana cand realizez ca unii din prietenii din copilarie de care fugeam "ca erau mici" s-au casatorit deja!:)) Apoi ma uit socata la nepoti si verisori care la mine la nunta nu ajungeau la masa si acum au iubiti/iubite si conduc masina=)) E greu!

      Ștergere
  19. La mulți ani picei tale, să fie sănătoasă și să aibă mereu aceeași sete de cunoaștere!
    M-ai emoționat cu acest articol și te felicit pentru modul în care îți crești și educi copilul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Miha! Apreciez si complimentul facut mie, incerc sa fac tot ce cred eu ca e mai bine. Nu imi iese mereu, sa stii!

      Ștergere
  20. Sa creasca mare ! Sa fie cuminte si cu minte :) Eu cred ca ai noroc ca nu are treaba cand o lasi cu altcineva. Nepoata mea e la fel , insa nepotelul .. Sora mea nu poate sa faca un pas de langa el fara ca el sa nu planga. Si vb serios .. UN PAS . Deci .. asa nu :))) La multi ani ! Katia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sunt copii si copii. Daca e ceva ce am invatat de cand sunt mama e faptul ca nici unul nu seamana cu celalalt si ca treaba aia cu instinctele materne e corecta. Daca te iei dupa carti si forumuri o iei razna! Trebuie sa stii ce are el nevoie. O sa treaca si nepotelul peste faza asta. Deocamdata stiu ca e rau, dar asta e, noi mamele rabdam multe!:))

      Ștergere