luni, 6 octombrie 2014

Tu cum alegi sa iti incepi saptamana?

Mi-am baut ceaiul si bat in taste. Am adormit greu azi noapte. Finalul apoteotic pentru o saptamana mai putin decat fericita. Nici nu intru in detalii ca imi stric tot zenul. Si cum stateam eu asa in intuneric, perpelindu-ma printre oftaturile dezaprobatoare ale sotului care chiar dormea dar era deranjat de nedormitul meu, m-a lovit realizarea ca trebuie sa bat campii in dimineata asta. 

Pentru ca azi e luni. Sindromul zilei de luni (da, nu imi veniti cu aia, "tu esti casnica, toate zilele saptamanii sunt la fel" - urmeaza articol candva si pe tema asta ca sa lamurim situatia) cuprinde din nou toata planeta. Nu? Sindromul "urasc ziua de luni, sa o ia dracu cu cine a inventat-o, vreau sa cada Cerul pe mine, nu vreau sa merg la munca/scoala, nu vreau sa ma dau jos din pat". Pai sa vedem, ziua de luni a inventat-o fix cine a inventat si restul zilelor saptamanii si e un concept destul de relativ. Putea sa fie martea prima zi a saptamanii daca asa se decidea la un moment dat si atunci ai fi avut altceva de detestat. Un pic de diversitate, ce zici?

link

Ne-am programat mintea dupa niste stereotipuri. Nu zic nu, cateodata sunt relativ intemeiate. Dar ne furam singuri caciula cu multe din ele. Asta cu ziua de luni de exemplu. De ce n-ai vedea tu ziua de luni ca un nou inceput, ca o noua sansa la o saptamana misto si la lucruri multe si bune pe care vrei sa le faci. Numai stii tu, chiar sa le faci, nu doar sa spui ca "de luni" incepi. 

Pentru mine e clar ca eu dau tonul. Scenariul 1: suna alarma la 6:15. Injur de toti Sfintii, aman alarma de 5 ori si sar panicata din pat la 7 fara 10, impiedicandu-ma in propriile picioare ca sa apuc sa ii pregatesc pachetul pentru munca sotului din dotare. In timp ce ma tai la deget incercand sa tai o felie de salam aproape imi dau lacrimile de nervi pe ziua de luni. Bufnesc, traznesc, impachetez sandwichurile si din dormitor se aude alarma umana: fii-mea. Maaaaamiiiiii, nu maaaaaai dooooorm! Mda, super, excelent, eu nici nu m-am spalat, haine nu mi-am pregatit, la dracu la dracu! Acum hai si pregateste-o de plecat la gradi. In timpul asta descoperi ca sotul a ocupat deja baia. Si asta e numai inceputul. Toate merg prost azi. Si sunt treaza de fix juma de ora. E o zi de rahat....

And so it shall be. Daca tu aia vrei sa crezi, apai asa va fi. O sa aduni in jurul tau toate energiile naspa si karmele negative ale populatiei uracioase a orasului. O sa iti pierzi cheile, o sa iti pice un ghiveci in cap si o sa iti ratacesti optimismul. Pana seara o sa fi secatuita.

Scenariul 2. Alarma suna la 6.15. O opresc, ma intind sub plapuma, ma gandesc 1 minut la ce am de facut si sar in papuci. In 15 minute sunt gigea si prezentabila si pana la 7 sandwichurile sunt facute fara incidente, ba eu sorb si din ceai, inainte sa trezesc copilul... A fost greu? 

link

Iti vine sa injuri ziua asta abia inceputa? Reconsidera impulsul. S-a intamplat ceva groaznic? Mnu cred. Da, e neplacut uneori sa faci anumite chestii. Se cheama a fi adult. It sucks, dar posibil ca tu sa o fi cerut cu ardoare cand erai mic si nu te lasa nimeni sa faci ce vroiai tu. Joke is on us! Numai ca oricum doar pentru ca injuri activitatile zilnice, nimic nu se va schimba. Vrei sa schimbi ceva? Da-i inainte, numai fa-o cu voie buna. Jur ca ajuta.

Dap, mi-am facut o injectie cu optimism. Chiar daca The Secret mi se pare putin dus la extrem si chiar daca realizez ca nu putem fi mereu o secta de optimisti spalati pe creier, mai realizez ca daca primul lucru pe care il fac e sa urlu...o sa urle toata lumea in jurul meu. Saptamana trecuta pentru ca mi-a fost rau si eram obosita am fost mai scarba decat de obicei. Si apoi ma intrebam de ce urla si barbatul si copilul si de ce se comporta ca niste animale scapate de la Zoo. Oh well, cred ca erau oglinda mamei nebune care zbiera din orice. Ahhhm, eye opening? Asa ca azi incerc sa imi dau reset.

link

Nu neg, sunt zile in care ar fi mai bine sa te bagi sub plapuma pentru ca planetele s-au aliniat si scapi din mana orice (preferabil obiecte grele, mereu pe picioare), te impiedici, urla la tine toate tantiile de la ghisee care stiu si ele ca ziua de luni e copilul lui Satan si au grija sa te anunte si pe tine, biet contribuabil la salariile lor. Numai ca alea sunt destul de rare. In rest, oameni dragi, ne cam provocam singuri starile de luni.

Asadar, voi cum v-ati inceput saptamana?

P.S: E ultima zi de tratament a picei si inca e acasa. Si pentru ca m-am trezit devreme si cu chef de viata...ea inca doarme! Vedeti, asa se atrag energiile pozitive!

9 comentarii:

  1. Super postarea si mare dreptate ai! Uite, de exemplu, in Arabia Saudita saptamana tine de duminica pana jos. Oamenii aia cred ca urasc tare mult Duminica :))

    S a creat nebunia asta pe social media cu cat de naspa e ziua de luni, poze cu cafele sau mai stiu eu ce. Chiar daca nu te deranja inainte prea tare ziua de luni, acuma parca trebuie, doar toti o fac nu?

    Eu am problene cu trezitul de dimineata, dar asta se intampla in fiecare din alea 5 zile, nu doar lunea :D
    In rest, daca stiu ca ma asteapta nacar un lucru dragut in ziua aia..parca nu i chiar asa de greu :D

    O saptamana frumoasa si zen fara ghivece si persoane isterice iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iaca am mancat doua felii de paine cu pateu si castraveti murati si astept o cafea buna facuta de mama. Life's good, mafrend.
    Cat despre casnice, lasa ca stiu eu cum e. Mama a fost casnica o mare parte din vietisoara mea si era mai frecata la creier decat una care are serviciu. Deci stiu ca a fi casnica nu e echivalent cu a lenevi in pat all day.
    Ai te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. eu imi incep fiecare zi de gandindu-ma daca sa ma duc la serviciu...si aproape de fiecare data zic pas,lasa ca merge si de acasa,noroc ca am un sot care e cu capul pe umeri(lucram amandoi la aceiasi firma)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am inceput-o fix la fel ca de obicei :))) cam cum povestesti tu in scenariu 1, din pacate :( dar sa stii ca si eu m-am gandit adeseori ca pot schimba unele lucruri...spre ex, sa nu mai zac pe net dimineata pana se trezeste fii-mea, ca apoi cand se trezeste sa fiu plina de nervi ca iar ies nearanjata din casa...nu mai bine imi ridic fundul de pe canapea si fug la baie? ba da, cel mai bine asa...mai greu de pus in practica, dar lucram si la asta :))) primul pas spre vindecare e constientizarea bolii :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici eu n-am dormit cine stie ce azi-noapte (clar e ceva in aer), dar inainte sa ma dau jos din pat am inchis ochii 5 minute si mi-am imaginat un tip misto care imi soptea ceva la ureche (restul detaliilor le tin pentru mine) si m-am dat jos din pat foarte bine dispusa si asa am de gand sa o tin toata saptamana. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti mortalo-geniala!
    Eu imi incep fiecare zi cu scenariul no.2 fiindca urasc snooze-ul iar restul...ma surprinde pe parcurs! :))
    Sa ai o saptamana injectata cu o supradoza de optimism! ;))
    Pupicius.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am treaba cu luni, din anumite puncte de vedere sunt si norocoasa, ieri am scos fum pe nas pentru ca nu mi-am inceput ziua cum mi-am dorit, nu ma intereseaza altceva decat timpul liber cum il petrec... asa s-ar zice ca mi-ar ajunge pentru noua saptamana. Injectia aia de optimism de care pomeneai si tu! :)
    Cu toate ca din exces de hormoni am plans in hohote la Hachi, apoi am mai vazut un film vechi - Leaving/Partir - dupa amiaza a sters totul cu buretele si am adormit ca un prunc in bratele sotului. Am inceput cu Nat King Cole! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Postarea-i genială, ai atât de mare dreptate! Eu n-am înțeles niciodată ce-i cu atâta ură pe ziua de luni (pe care o văd din plin pe facebook), mă întrebam în sinea mea dacă chiar toți or fi nemulțumiți de viața pe care o au, dar am realizat mai apoi că a devenit doar ceva „cool” să pui mâțe leșinate pe podele cu mesaje de genul „iar e luni”, asta indiferent că ești trist sau fericit că a început o nouă săptămână.
    Eu prefer scenariul 2, chiar încerc să văd fiecare zi de luni ca pe un nou început... unul mai bun, mai frumos, mai productiv, etc.

    RăspundețiȘtergere
  9. de cand o inceput fiimea gradi ma trezesc la 6,si ea la 7jumate,8, chiar daca stam acasa eu zic ca nu ne plictisim,iti zic sincer cat am lucrat nu am fost asa obosita, ca si cum is de cand stau acasa :)

    RăspundețiȘtergere