vineri, 9 ianuarie 2015

O zi din sapte - recenzie de carte

A trecut 2014 si bilantul meu pe Goodreads spune 55 de carti citite. Binisor as zice! Pentru ca stiu ca anul asta o sa am unele luni mai aglomerate mi-am impus sa mentin acelasi numar, dar momentan sunt cuprinsa asa de o lene lecturistica pe care trebuie sa o scutur. Teancul e mare, lista de dorinte o depaseste cu mult pe cea a cosmeticalelor pe care nu vreau sa le mai cumpar. Daca ar exista un Project Pan pentru carti, as avea nevoie de el!:)) 

Cartea cu care am incheiat anul a fost o surpriza foarte placuta. O zi din sapte, romanul de debut al scriitoarei Lauren Oliver mi s-a parut o posibila lectura placuta pentru o perioada fara mare putere de concentrare. Stiti deja ca eu si teen lit-ul nu prea facem casa buna si totusi am decis sa risc. Mai ales ca am pe hold si Dellirium, carte de aceeasi autoare pe care mi-a daruit-o Dee de Mihail si Gavril (ma cheama si Mihaela daca nu ati stiut).



Am inceput sa citesc si dupa primele 10 pagini eram sigura ca iar am dat-o in bara. Imi dadeam ochii peste cap si eram exasperata. Si apoi ceva a facut click si cartea m-a prins. Rau! Atat de rau incat am stat in 23 decembrie pana pe la 2 dimineata sa o termin.

Firul povestii e bun de scenariu de film american cu highschoolers. Samantha Kingston face parte din grupul celor mai populare fete din liceu si pare sa duca viata perfecta si privilegiata la care toti viseaza. Alaturi de prietenele ei cele mai bune, e imaginea vie a unei "sweet oblivion" care le face sa se creada centrul Universului. 

Totul se poate insa schimba intr-o clipa caci Samantha moare intr-un accident de masina, in seara zilei de Sfantul Valentin. Si totusi a doua zi dimineata se trezeste. Si apoi moare din nou. Si apoi...De sapte ori i se da sansa de a retrai ultima zi a vietii ei. Stiu ce ganditi! Pana acum ce am spus suna a Mean Girls meets Ziua Cartitei.

Si totusi here I am, cu pielea de gaina pe maini. Samantha intelege in decursul acestor zile tot ce nu a reusit sa inteleaga in 17 ani de viata. Ca lucrurile cele mai importante nu sunt mereu cele pe care le vezi tu importante, ca uneori habar nu ai cum sunt cu adevarat oamenii de langa tine, ca persoana potrivita poate nu e cea de care te agati cu incapatanare, ca totul poate sa dispara intr-o clipa si tu nu vei fi anuntat inainte!

E scrisa bine, in ritm alert, zau ca merita lecturata. Iat-o pe Deena zicand de un teen lit de bine! Ca sa va conving ca nu sunt Gica Contra si daca imi place ceva o sa fiu mereu sincera. La fel cum o sa recunosc mereu si ca anumite carti cu mare priza la public pe mine nu m-au miscat nici un milimetru.

Azi dimineata am primit newsletter de la  libraria online preferata, constatand cu placere ca acum au pe stoc si ceaiuri, laolalta cu "instrumente de ceainarit":)). Si cu indemnul de a insoti o carte buna cu o cana de ceai savuros! Drept in inima!:)) Exact asta fac cand am ocazia. De fiecare data imi insotesc lecturile cu niste ceai. Buna miscare de marketing, marturisesc ca deja am carti in cos numai pe motiv ca primesc un ceai gratis la orice comanda data intre 9 si 11 ianuarie!

Voi ce ati mai citit? Sunt chiar curioasa sa stiu!

6 comentarii:

  1. Ma crezi ca simt nevoia de o carte de acest gen?
    Trebuie sa o citesc! Musai! ;))
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te cred! Stiu senzatia. vrei si ceva mai light!

      Ștergere
  2. Hmm, sună interesant, o s-o iau în calcul!
    Și wow... 55 de cărți? Mi-am propus să citesc și eu mai mult anul ăsta, dar sigur n-ajung la numere din astea! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost un an prolific pentru citit. Chiar am simtit ca am revenit la un ritm bun pentru citit. In liceu citeam de doua ori pe atat:). Si culmea e ca acum chiar nu am timp.

      Ștergere
  3. Am citit cartea. Mi-a placut. Am citit si Delirium dar a fost intre primele teen distopii pe care le-am citit si mi-a placut seria. Am tot citit teen lit dar acum parca as vrea mai mult.
    Cartea mea preferata de anul trecut e Umbra Vantului de Carlos Ruiz Zafon. Daca nu ai citit-o ti-o recomand cu mare drag.
    Nu stiu daca pana acum am dat profilul tau de Goodreads dar ar fi interesat sa mai studiem ce mai citim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu rarut am gasit teen lit sa imi placva. Probabil mi-a trecut un pic vremea!:))
      Nu am citit Umbra Vantului, multumesc de recomandare, chiar o trec pe lista.
      Contul meu de Goodreads e acesta: https://www.goodreads.com/user/show/28808962-deenab

      Ștergere