Un prieten perfect - recenzie de carte

Bine v-am regasit, dupa o pauza ceva mai lunga. Ultima saptamana nu m-a tras inspiratia spre blog, am avut multe pe cap. Lucrurile sunt inca tulburi pe aici, dar mi-era mila sa las coltisorul meu de blogosfera sa se prafuiasca de tot! Asa ca iata-ma, cu o recenzie promisa de ceva timp.

La ultima comanda data pe libraria online preferata am tot rasfoit paginile site-ului. Eram nehotarata. As fi vrut sa citesc ceva despre care nu am auzit prea multe lucruri, sa imi incerc norocul cum s-ar spune. Mi-am amintit ca am citit anul trecut o carte de Martin Suter care mi-a placut, asa ca m-am decis sa iau Un prieten perfect. Descrierea de pe site mi-a starnit interesul asa ca in cosul de cumparaturi a mers.

Personajul principal al romanului, Fabio Rossi e un tanar jurnalist cu o cariera ascendenta la cel mai apreciat ziar duminical. Problema e ca se trezeste intr-o dimineata in spital si nu isi mai aminteste nimic din ceea ce i s-a intamplat in ultimele 50 de zile. Afla doar ca a ajuns in aceasta stare din cauza unei lovituri la cap. Nu stie insa in ce context a ajuns in respectiva situatie. 


Descopera cu surprindere ca toate coordonatele vietii lui par sa se fi schimbat exact in zilele despre care el nu isi aminteste nimic. Are o noua iubita, despre care nu stie mai nimic. Fosta prietena il evita ca pe ciuma si in general cam toata lumea face la fel. Observa ca brusc a devenit amic la catarama cu indivizi pe care nu ii mai vazuse de ani de zile si cu care nu a vrut sa aiba vreodata de a face. Si ca sa puna capac, cel mai bun prieten al lui refuza sa il ajute sa isi reconstruiasca amintirile, ba mai mult, ii pune bete in roate. 

Cu perseverenta specifica meseriei sale Fabio se apuca sa reconstituie din bucati intamplarile acelor zile. E convins ca totul se leaga de articolul pe care il pregatea la momentul accidentului sau. Problema e ca nu mai stie exact la ce lucra, iar toate datele pe care le avea adunate au disparut fara urma. Fiecare nou element il socheaza, caci descopera ca un nou Fabio, pe care nimeni nu il mai placea, aparuse in acele zile. 

Care este explicatia comportamentului sau ciudat din acea perioada? Veti afla numai citind. Cert este ca titlul romanului are legatura cu banuielile jurnalistului legate de implicarea prietenului sau cel mai bun in problemele lui. Are Fabio dreptate si acesta chiar s-a intors impotriva lui? Avem de a face cu un titlu ironic? Nici asta nu va voi dezvalui.

Va spun insa ca e o carte care merita din plin citita. E plina de suspans, e scrisa intr-un ritm alert, situatiile sunt neprevazute si te tin in priza. De la mine are un mare da! Unde mai pui ca momentan e redusa binisor si pretul e super tentant!


Share:

12 comentarii

  1. Bine ai revenit Deena! >:D<
    Roxanne

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru primirea calduroasa!:)

      Ștergere
  2. Bai. Nu mai citi chestii care imi plac :)) N-am destule de citit, mai imi zici si tu de carti misto :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Pare interesanta, I must read it <3

    gya-make-up.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dap, este! Daca o citesti sa imi spui cum ti s-a parut!

      Ștergere
  4. Majoritatea cartilor incluse in 'Raftul Denisei' am azit ca sunt foarte bune, se pare ca nici aceasta nu face exceptie. O trec in wishlist!
    Kisses, R
    Beauty and bargains
    www.beautyandbargainsbyr.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca ai dreptate. Nu am prea patit carti nasoale in colectia asta! Chiar sper sa iti placa daca o iei!

      Ștergere
  5. Bine ai revenit, îmi era dor de articolele tale!
    Pare a fi o carte pe gustul meu, îmi plac cele care mă țin în suspans și unde continuare nu e previzibilă. O pun pe listă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine v-am regasit. Si mie mi-a fost dor de blogulet!
      Pune cartea pe lista, chiar merita! Sper sa iti placa.

      Ștergere
  6. Bun, bun!
    Am adaugat-o si pe lista mea! ;))
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fi calma, ca deja era pusa in teancul pentru tine!:))

      Ștergere