joi, 4 februarie 2016

Floare de Zapada si evantaiul secret - recenzie de carte

Trebuie sa recunosc ca uneori criteriile pe care aleg carti din libraria online preferata sunt cam random. Cea despre care va vorbesc astazi mi-a atras atentia intai atentia pe rafturile bibliotecii judetene pe care va spun sincer ca o frecventez extrem de des. Imprumutasem altceva la momentul respectiv dar mi-am facut o mica nota mentala sa ma informez legat de aceasta carte scrisa de Lisa See. Ei bine, am intrat pe Goodreads, am bagat la cap si...

Au trecut cateva saptamani, pana am vazut-o redusa binisor si cu o coperta frumoasaaaaa. Adauga in cos! Story of my life! Floare de Zapada si evantaiul secret a fost tot ce speram si inca un pic pe deasupra! Mi-a placut la nebunie si de abia astept sa imi fac timp si loc in lunga lista de "want to read" pentru alte volume scrise de aceasta autoare. Am inceput iar cu sfarsitul recenziei, nu?


Ok, hai sa remediem problema. Daca va fascineaza si pe voi detaliile legate de viata intr-o China adanc inradacinata in traditiile sale cu siguranta cartea asta e pentru voi. Ritualul legarii picioarelor care le pare europenilor atat de barbar este descris si explicat in amanunt in paginile romanului, reprezentand un fel de reper imposibil de inlaturat in ierarhia sociala. 

Floare de Zapada si evantaiul secret e mai mult decat povestea unei societati in care viata femeilor e prea putin importanta si rolul lor e aproape egal cu al servitorilor. E mai mult decat povestea supunerii in fata cutumelor si a stapanilor supremi, barbatii. E povestea unor prietenii care pot exista chiar si in spatele sutelor de reguli care trebuiesc respectate. O poveste fascinanta a unui limbaj secret dezvoltat de-a lungul vremii in provinciile Chinei, ca mod al femeilor de a avea ceva "al lor", ceva care sa le lege si sa le spuna istoriile care trebuiau sa ramana vesnic nespuse pentru a nu dezonora familiile. 

Doua destine unite in copilarie printr-un legamant aparte vor evolua neasteptat, iar eu nu ma asteptam la modul de desfasurare al evenimentelor. Floare de Crin a ajuns la sfarsitul vietii si poate sa isi aminteasca totul cu lux de amanunte, indiferenta la parerea pe care ar mai putea sa o aiba cineva despre ea acum. Modul in care destinul lui Floare de Zapada a fost influentat de propriul ei destin o urmareste de zeci de ani, iar detaliile nu i s-au sters nici dupa atata timp din memorie.

Pentru mine a fost fascinant acest periplu. Mi s-a parut o carte foarte bine scrisa, excelent documentata, cu personaje conturate cu atentie, fara "tremuraturi", credibile de la inceput la sfarsit. Am savurat fiecare pagina si mi-a parut rau cand am terminat-o (destul de repede avand in vedere ca de abia am lasat-o din mana).

Va recomand cu caldura sa o cititi daca sunteti interesate de acest colt de lume, Lisa See a intrat cu siguranta pe lista mea de autori pe care vreau sa ii cunosc mai indeaproape.

6 comentarii:

  1. cred ca e o carte care ar fi si pe placul meu. o sa o adaug pe lista :)
    pupici!

    http://cherryqueendee.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  2. Si pe lista mea o pun.dar despre desertul acela yummy nu zici nimic?:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow! Vreau!
    Stiai, nu? Avbia astept sa o citesc si eu. :D
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare imi place recenzia. :) Sigur ar fi pe placul meu!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim pentru recomandare. :)
    Sa ai o duminica frumoasa, ce a mai ramas din ea! :)
    Xoxo, Victoria

    http://fashionstylebeautyandmore.blogspot.ca/

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti recomand toate cartile scrise de Lisa See. Are un farmec aparte aceasta doamna, pe mine m-a cucerit de la prima cartea citita, care a fost Visul lui Joy. In scurt timp am cumparat tot ce era aparut atunci, iar de curand a mai aparut la noi o carte, "Frumoasele chinezoaice" (cu o coperta oribile, ce-i drept).

    RăspundețiȘtergere