P.S. Te iubesc

Cu siguranta multe dintre voi ati vazut filmul. Cu siguranta multora v-a placut, pe multe v-a facut sa varsati macar o lacrima, pe multe v-a lasat cu sufletul putin umbrit pentru o zi. (Eu sunt putin subiectiva pentru ca am o mica pasiune pentru Gerard Butler!) Daca va numarati printre persoanele acestea, atunci cartea o sa vi se para la fel de frumoasa!



P.S Te iubesc a fost pentru mine un pic mai mult decat se vede la suprafata. Holly Si Gerry par sa fie suflete pereche. Acei oameni facuti unul pentru celalalt pe care toti ii vad ca traind impreuna fericiti pana la adanci batraneti. Numai ca destinul decide altceva. Uneori "pana la adanci batraneti" e o promisiune care nu mai depinde de vointa ta! Gerry se stinge din viata in urma unui cancer necrutator.

Ramasa fara cel pentru care traia pana in momentul respectiv Holly e pustiita. Nu stie cum sa isi revina si in cele mai multe momente nici nu simte ca vrea sa faca acest lucru. Se agata de amintiri cu toata puterea, se izoleaza de lume, se adanceste in visele cu ochii deschisi in care Gerry inca mai e langa ea. Prietenii si familia sunt ingrijorati, incearca sa o ajute dar nimeni nu reuseste cu adevarat sa o faca sa isi doreasca sa traiasca din plin viata fara sotul ei.

Momentul in care Holly descopera ca o gluma facuta de sotul sau la un moment dat in timpul vietii a devenit adevarata, e hotarator pentru ceea ce ea va deveni. "Lista" lasata de Gerry e o insiruire de 10 scrisori, cate una pentru fiecare luna care a mai ramas din anul in care el o lasase singura. O lista cu pasi pe care Holly trebuie sa ii faca gandindu-se la el, pentru el... sau cel putin asa crede ea.

In cele din urma ea realizeaza ca fiecare lucru pe care Gerry l-a planuit pentru ea a fost ca sa o ajute sa devina puternica, sa vada in sfarsit in ea acele calitati si posibilitati pe care ea nu le banuise si nu le cultivase niciodata. Ramasa singura ea primeste totusi un ajutor de-a dreptul salvator de la cel care ii fusese jumatate si completare pana in acea clipa. Si descopera ca vindecarea sufletului nu poate sa vina decat atunci cand esti pregatit si o accepti. Pentru ca nimeni nu poate stii cu adevarat cum te simti si cand esti gata sa cuceresti o noua reduta a singuratatii tale. Nimeni in afara de jumatatea ei perfecta nu ar fi putut sa stie...

Pentru mine in afara de povestea tulburatoare de dragoste aceasta carte a mai insemnat ceva. Mi-a spus inca o data ca uneori oricat am incerca nu putem sa controlam ce ni se intampla in viata. Ca uneori putem face promisiuni pe care nu le putem tine. Dar ca pana la urma e important sa ne putem baza pe NOI si sa ne dorim sa luptam pentru fiecare moment de fericire, sa ne bucuram de fiecare clipa si sa incercam pe cat posibil sa fim zi de zi un pic mai mult din acea varianta a noastra imbunatatita la care visam cu ochii deschisi.

Tin sa mentionez ca P.S. Te iubesc e o carte care se citeste usor si repede. Probabil pentru ca are darul sa te acapareze. Au trecut vreo cativa ani de cand n-am mai citit pe nerasuflate, taind cu necrutare din orele de somn, de masa, iar acum de jucat cu fetita! Norocul a fost ca am prins weekend-ul si sotul meu a fost responsabil de distrat junioara cat eu am lecturat. In doua zile am reusit sa o termin si cu toata sinceritatea va spun ca imi venea sa o iau de la inceput.

Citind cateva dintre descrierile cartilor Ceceliei Ahern am ajuns la concluzia ca aceasta nu va fi ultima carte scrisa de ea pe care o citesc. Sper ca si urmatoarele pe care le am in plan sa se ridice la inaltimea asteptarilor create de P.S. Te iubesc.

Aceasta recenzie face parte din a doua campanie vALLuntar, prin care verbul "a cultiva" se prezinta in cele doua sensuri ale sale.:)

Anul acesta bloggerii participanţi în campanie vor primi câte un copac pentru fiecare 15 comentarii la recenzia publicată pe blogul lor la o carte ALL. Dacă o recenzie are mai mult de 15 comentarii, celelalte comentarii se vor cumula cu comentariile de la alte recenzii, de pe alte bloguri, şi la 20 de comentarii, o echipă a Grupului Editorial ALL va planta încă un copac într-un loc ales de ROMSILVA. Asa ca haideti sa plantam copacei multi! Va astept cu comentarii la aceasta postare si va pregatesc o a doua recenzie in curand!

Share:

33 comentarii

  1. Vai ce am plans la filmul acesta! Sa stii ca imi place foarte mult cum ai scris aici, ne-ai aratat o alta latura a ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o carte minunata.
    Am plans cu "lacrimi de crocodil", am ras cu pofta si am trait fiecare clipa alaturi de Holly.
    Nota 10 si din partea mea. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ar fi placut mai mult filmul daca in rolul principal nu era Hilary Swank..nu stiu de ce dar nu`mi place deloc de ea. Si eu am o slabiciune pt Gerard <3. Oricum, sunt convinsa ca e mult mai buna cartea..si eu ma pregatesc sa o cumpar..de vreo 2 ani:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce mult mi-a placut filmul!Cu siguranta as citi si cartea cu multa placere :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de curand o voi primi si eu, abia astept sa o citesc!!! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. mi-a placut filmul si sunt convins ca romanul este mai bun. il am pe lista de lecturi de ceva vreme. frumoasa recenzie (mi-a placut si faza cu verbul "a cultiva" :D )

    RăspundețiȘtergere
  7. Interesanta cartea, putin sirop, putina drama. Am trecut-o pe lista.
    Multumim pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Recunosc ca nu am azut filmul, dar acum dupa ce am citit recenzia, as vrea sa citesc cartea, de cele mai multe ori filmele facute dupa carti ma dezamagesc crunt. Deci ata la editura all plec de aici :). Ms. pt. post.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi a placut mult filmul. Sper sa citesc si cartea in curand!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu inca nu am vazut filmul pentru ca vroiam sa citesc cartea (am eu un fix cu chestia asta). Recenzia ta mi-a adus aminte cat de mult mi-au placut primele pagini (citite printre lacrimi, intr-adevar) si m-a convins sa reiau lectura ei. Cu siguranta o sa imi placa (dar mie mi-a placut si filmul "If only", desi am bocit o saptamana dupa :)) ).

    RăspundețiȘtergere
  11. filmul mi-a placut mult si mi-as dori sa citesc si cartea, pt ca este foarte emotionanta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce frumos este titlul, si clar in seara asta ma uit la film, ca deh, cred ca sunt ultima care nu l-a vazut si nu stie clar despre ce este vorba.
    Frumoasa recenzia ta si chiar mi-a starnit curiozitatea :D
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am adorat filmul, nu cred ca mi-ar crea o alta impresie cartea.
    Hai cu copaceii! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Sper sa se planteze copacelul, si imi place la nebunie recenzia ta!
    Chiar este o campanie interesanta si cred ca o sa caut si eu cartea!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am vazut filmul si mi-a placut tare mult, imi imaginez ca versiunea "tiparita" e si mai si. Uneori am fost socata de diferenta dintre transpunerea pe marele ecran a unor anumite carti si continutul lor adevarat...De ex Memoriile unei Gheise nici macar nu se termina la fel :(

    RăspundețiȘtergere
  16. Am vazut doar filmul si chiar revazut pt ca e prea frumos sa il vezi doar o data:X
    Cartea urmeaza sa o citesc.
    Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  17. si eu am vazut doar filmul. carte mi-e teama ca n-o mai pot citi acum...

    RăspundețiȘtergere
  18. Mie mi-a placut mai mult filmul decat cartea :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu am văzut nici filmul, n-am citit nici cartea. Dar mi-ai stârnit curiozitatea! :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Frumoasa recenzia! Eu nu am citit cartea, dar sper sa mi-o procur cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
  21. O carte superba si o ecranizare pe masura! Multumesc pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu am vazut nici filmul si nu am citit nici cartea, dar este pe lista :).
    Bafta la plantat copacei;)

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu nici nu am vazut filmul, desi Butler e pe lista de actori favoriti. Shame on me! Trebuie sa repar asta.

    RăspundețiȘtergere
  24. O am si eu in casa, dar nu am citit-o pentru ca am vazut filmul. Acum s-a depus praful pe amintirea filmului si as putea-o citi :D.

    RăspundețiȘtergere
  25. Imi place recenzia ta si asta ma face sa-mi doresc si sa citesc povestea ...si mai ales cum reuseste sa se descurce eroina.

    RăspundețiȘtergere
  26. Mie mi s-a părut uluitoare toată sincronizarea pe care Gerry a pus-o la cale. Toate acele lucruri pe care le-a ghicit și care s-a întâmplat în așa fel încât totul să meargă strună și Holly să reușească să treacă peste decesul lui. Filmul răpește mult din farmecul acelor scrisori pe care i le lasă Gerry.

    Felicitări și mult spor la citit și plantat copăcei (pe aștept și pe la mine pe blog)!

    RăspundețiȘtergere
  27. Cartea a fost aşa emoţionantă! Cred că ai prins foarte bine ideea cărţii. Şi eu am zis că autoarea a încerct să transmită că e important să ai încredere în tine să ştii să treci mai departe şi să nu laşi totul să se destrame.

    RăspundețiȘtergere
  28. Filmul + recenzia ta = trebuie să citesc cartea.

    RăspundețiȘtergere
  29. Iubesc cartea, iubesc autoarea si iubesc si filmul.
    Cecelia Ahern e printre preferatele mele si chiar imi doresc sa am toate cartil ei.

    RăspundețiȘtergere