miercuri, 24 februarie 2016

Lux Lexicon - recenzie de carte

Exista momente cand beletristica ramane undeva uitata pentru ca nu am genul de perioada in care sa pot digera alte lumi sau sa pot trai alte vieti. Atunci recurg la carti care sa aduca un pic de superficialitate in viata mea, un pic de invidie constructiva si eventual niste educatie in domenii cu care in mod normal nu am neaparat tangente.

Despre Lux Lexicon a lui Alexander Marguier am auzit prima data intr-un vlog de-al Andreei Balaban. Mi-am facut o notita mentala asa cum fac de obicei si la inceputul lunii, cand am avut cele mai negre zile pe care mi le amintesc de cativa ani incoace, am plasat comanda pe libraria online vesnic frecventata. O data cu Lux Lexicon a venit pentru mine promisiunea de a evada cam o zi in culisele unui stil de viata de-a dreptul intangibil. Viata celor ultra bogati, sofisticati si uneori rasfatati de soarta.



Lux Lexicon e un compendiu al "celor mai cele", incepand cu prestatori de servicii de top, haine de cea mai inalta calitate, delicatese cu preturi exorbitante, accesorii facute pentru high class si terminand cu automobile cu preturi de insule si insule cu preturi de galaxii. De ce ai vrea sa citesti asa ceva v-ati putea intreba? N-as putea spune cu precizie. Poate pentru ca e fascinant sa afli detalii despre placerile celor pentru care astfel de luxuri sunt every day life. Poate pentru ca speram candva sa avem nevoie de aceste informatii pretioase (la propriu si la figurat pretioase). 

Cert e ca in ciuda poleielii superficiale pe mine m-a prins si m-a facut sa zambesc cartea asta. Probabil aspectul care mi-a placut cel mai tare a fost tenta usor umoristica aleasa pentru a aborda aspecte din viata high class. Parca nu te mai simti atat de strain si izgonit cand simti un pic de ironie bine plasata pe ici pe colo.

Un alt lucru apreciat cu varf si indesat a fost faptul ca aici se vorbeste despre adevaratele luxuri. Nu gentile Louis Vuitton cu monograma afisate cu ostentatie de toate fatucele imbogatite prin mijloace mai mult sau mai putin ortodoxe. Nu gresia Versace din baia unui manelist care si-a pus si robinet de aur doar pentru ca poate. Nu! E vorba de rafinamentul lucrurilor scumpe, rezervate acelor select few care stiu sa aprecieze obiectele respective pentru ceea ce simbolizeaza intrinsec, nu pentru mesajul pe care il pot transmite celor din jur. Acele detalii care nu trebuie sa urle "Uite-te la mine cat de bogat sunt!" pentru ca atunci cad in derizoriu si kitsch. Ceva ce pentru necunoscatori va trece neobservat, dar care pentru cei ce se invart in anumite cercuri sociale va conta. 

Din punctul meu de vedere a fost o carte interesanta si datorita ei am aruncat o privire si asupra altor carti din colectia Baroque. Am mai ochit cateva titluri si le tin minte pentru urmatoarea ocazie in care romanele nu pot sa imi ofere evadarea de care am nevoie.


2 comentarii:

  1. Asta e o carte pe care o am de ceva timp pe listă de citit. Chiar trebuie să mă apuc de ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiam de aceasta carte dar chiar pare interesanta. :)
    pupici!


    http://cherryqueendee.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere