vineri, 8 aprilie 2016

Arta esentei - recenzie de carte

Deja de ceva vreme am inceput sa resimt niste schimbari. Eu care inainte nu puteam sa am destul din nimic, acum simt nevoia sa ma debarasez de tot si toate, sa am cat mai multe spatii libere in jurul meu, sa nu ma mut si curat si sterg zeci de obiecte in fiecare zi. De vina e probabil si spatiul relativ restrans, dar sunt destul de sigura ca nu doar acesta e motivul. Chiar daca zestrea mea genetica nu ma va lasa vreodata sa ajung minimalista (ahhmm, mama?), pot sa spun ca am ajuns intr-o faza in care nevoia de shopping e depasita cu mult de cea de a scapa de surplus in toate domeniile. Poate imi amintesc de ultima noastra mutare si ma ingrozesc de cate prostii am putut acumula, poate ma gandesc la urmatoarea (nu stiu cand va fi aceea) cand nu as vrea sa car mai multe de atat. Cert e ca am ajuns la ideea aia de less is more!

Cartile lui Dominique Loreau imi fac cu ochiul de vreun an de zile, dar am tot amanat achizita lor. Am auzit prin blogosfera ca iti schimba viata, ca te fac sa vrei cu adevart sa simplifici ca bla bla. In final, am cedat. Pentru ca Arta simplitatii, prima carte a acestei autoare nu mai era pe stoc in libraria online preferata, am pus in cos Arta esentei. 

Un fel de tratat pe bucatele care ne ajuta sa intelegem esenta lucrurilor care ne sunt necesare pentru a duce o viata intentionala, cu sens. Avand in vedere ca autoarea locuieste de multa vreme in Japonia a adoptat multe dintre filozofiile culturii lor. Adevarul este ca undeva in strafundul fiintei noastre realizam ca am devenit sclavi ai consumului, ai lucrurilor noastre, ai nevoii de a avea mereu mai mult si mai bun. Ce ar fi sa ne rezumam la "mai bun"? Sa alegem doar acele obiecte care ne completeaza personalitatea (sau care ne sunt strict necesare traiului), fara sa simtim nevoia sa avem dubluri din fiecare lucru, fara sa pastram lucruri pentru zile negre? 


Cum ar fi sa simplificam totul si sa ne simtim liberi in casa noastra, fara sa avem impresia ca totul e mult prea incarcat.
Nu sunt intr-un episod din hoarders, dar totusi am senzatia acuta ca am mult mai mult decat imi e necesar. Si repet, in ultimele luni treaba asta ma umple de frustrare! Am mai avut eu episoade de genul asta, dar nu atat de acute! 

De data asta, citind si Arta esentei mi-am confirmat ca poate nu o iau razna. Sunt in plin proces de "curatenie" prin toata casa, fapt care il ingrozeste putin pe al meu sot. Traieste cu teama ca o sa vina acasa intr-o zi si o sa vada ca toate piesele lui electronice, masinariile si uneltele au disparut! L-am asigurat ca o sa ii las lui placerea de a selecta propriile posesiuni. Eu ma ocup de restul. 

Spre deosebire de Dominique Loreau, eu nu cred ca toata lumea ar trebui sa traiasca cu doar cateva seturi de haine. Esenta e pentru fiecare diferita. Important insa e sa gasim acel punct in care ne simtim bine cu noi insine, in care nu depindem de niste lucruri pentru a umple goluri interioare, in care lipsurile din plan personal sunt acoperite cu sesiuni de cumparaturi. 

Din punctul meu de vedere cartea asta e must read pentru oricine traieste in societatea noastra plina de cerinte absurde legate de standardul la care ar trebui sa ne traim viata. O sa va faca sa va puneti intrebari, o sa va ajute sa aflati lucruri noi despre voi insiva. Eu stiu deja vreo doua, trei persoane carora le-o voi oferi sa o lectureze!

6 comentarii:

  1. Am pus-o pe lista cu cele de citit! ��

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie mi-a placut, am citit-o in franceza iarna asta. acum vreau sa o recitesc

    RăspundețiȘtergere
  3. am trecut-o și pe această autoare pe lista de bibliotecă județeană, eu nu prea cumpăr cărți pentru consumul propriu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, da, da! Eu o voi lectura!
    Cred ca am nevoie de o lectura de acest gen! ;))
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
  5. E de la sine inteles ca o adaug in wishlist. :) Pe bookster au arta simplitatii, sa vedem daca o gasesc la biblioteca pe aceasta.
    Azi se implinesc 3 luni, am trecut de sevraj, zice-se? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte interesanta recenzia, deja m-ai facut curioasa in legatura cu aceasta carte, precum si cealalta carte pe care ai mentionat-o, "Arta simplitatii". O sa le caut si eu sa le citesc.
    Am abordat si eu "less is more" in felul meu -- anul acesta mi-am propus sa nu imi mai cumpar haine noi, a fost una din rezolutiile mele de Revelion. Pana acum m-am tinut de treaba, suntem in aprilie, si inca n-am cumparat nicio haina noua. Am doua dulapuri de haine ticsite cu haine si am ajuns la concluzia ca imi sunt suficiente, nu vreau sa adun mai multe, vreau sa le port pe cele pe care le am in garderoba.

    Sa ai o saptamana frumoasa!
    Xoxo, Victoria

    http://fashionstylebeautyandmore.blogspot.ca/

    RăspundețiȘtergere