Miniaturista - recenzie de carte

Era o dimineata sufocanta pe strazile din Sibiu. In buna traditie eu si Katia am intrat intr-o librarie sa "ne racorim". De fapt sa ne plimbam degetele pe cotoare reci de carti si sa rasfoim pagini. E un hobby cam dubios, dar hey, asta este! Privirea mi-a cazut pe o carte despre care nu auzisem. M-a atras ca un magnet. Ajunsa acasa am facut un research de fix 30 de secunde dupa care am adaugat-o in cos pe libraria online preferata (mai face cineva asta? research in librarie fizica si apoi cumpara online ca e mai ieftin?)

Am asteptat coletul cu mare nerabdare si am inceput sa citesc imediat ce am primit-o. Desigur ca din sectiunea de carti beletristica am mai adaugat in cos inca un volum, ca sa nu se simta Miniaturista singurica. Despre acea carte va povestesc curand...Numai ca pe urma a urmat concediul si nu am apucat sa va vorbesc despre ea. Miniaturista de Jessie Burton este un roman istoric, plasat in secolul al XVII-lea intr-un Amsterdam condus in principal de fanatism religios. Nella Oortman soseste in toamna lui 1686 in casa celui care i-a devenit sot, bogatul negustor Johannes Brandt. Nella e o tanara care viseaza la o viata fericita dupa ce a trait lipsurile datorate nechibzuintei tatalui sau care isi lasase familia ingropata in datorii.

De la bun inceput Nella simte ca e singura si ca in aerul somptuasei case misterele plutesc sufocand-o. Johannes e mai mult plecat, o evita si se incuie in biroul sau refuzand sa o intalneasca prea des. Tanara e lasata in compania cumnatei sale, Marin, o femeie rece, excesiv de evlavioasa si extrem de critica.

Totul e pe cale sa se schimbe pentru Nella cand va primi cadoul de nunta ales de sotul sau. O casa miniaturala, replica a propriei gospodarii. Dornica sa isi completeze camerele tanara apeleaza la ajutorul unui minaturist, dar ceea ce urmeaza o umple de neliniste. Persoana care ii trimite miniaturile pare sa cunoasca ascunzisurile intregii lor case, stie toate secretele si trimite semne pentru Nella, dar aceasta nu reuseste sa le descifreze decat atunci cand e prea tarziu.

Desi finalul m-a dezamagit crunt pentru ca cel mai mare secret nu a fost dezvaluit, cartea asta m-a tinut ca pe ace si mi-a placut. Mult! Trateaza niste subiecte tare interesante in contextul istoric dat si sunt convinsa ca orice fan de fictiune istorica ar gasi aceasta lectura ca o adevarata delectare. Nu pot dezvalui mai ult pentru a nu va strica placerea lecturii, dar credeti-ma ca merita din plin sa va rupeti din timpul vostru.

Veti descoperi o lume fascinanta, veti incerca sa intelegeti mecanismele din spatele negotului cu zahar, veti dispetui personajele si apoi le veti plange soarta nemiloasa, o sa ajungeti sa o indragiti pe Nella pe parcursul transformarii ei din copilita nestiutoare in femeie puternica pe umerii careia apasa secretele intunecate ale noii sale familii.

Ati citit aceasta carte? As fi curioasa ce impresie v-a lasat.