Billie - recenzie de carte

V-am spus luni ca ma intorc cu mai multa Anna Gavalda pentru voi, da? Si iata ca ma tin de promisiune. Cu recenzia unei carti care cuprinde in ea spiritul acestei autoare. Te astepti la o lectura rapida si fara mari invataminte si cand colo te alegi cu ditamai semnele de intrebare si lectiile de viata!

Billie e povestea comuna a vietii unor buni prieteni. Franckie, o tanara cam zurlie si Billie, amicul ei gay. Stiu ce ganditi, mare fas o sa iasa si de aici. Dar nu, nu e deloc asa! Franckie a fost parasita de mama cand era extrem de mica iar tatal a crescut-o in cel mai prost mediu cu putinta. A asistat la mizeria umana, a trait langa un tata alcoolic si abuziv care a invatat-o ca nu valoreaza nimic si ca ar fi mai bine daca nu s-ar fi nascut niciodata. La liceu il cunoaste pe Billie, baiatul ciudat care duce dupa el la fel de multe secrete ca si ea. Cu un tata extremist politic care isi terorizeaza sotia, Billie evadeaza doar in casa bunicii sale unde este acceptat si iubit.

Cei doi leaga o prietenie atipica, una care va reusit sa treaca peste ani si greutati. Peste despartiri si multe decizii gresite. Regasirea si parcursul lor ulterior seamana un pic a scenariu hollywodian, doar ca pare verosimil. Pare ceva ce viata asta sucita chiar ar putea sa puna pe tava oricui.

Intr-o excursie pe munte in regiunea Cevennes, Billie va suferi un accident. Franckie e convinsa ca orele prietenului sau sunt numarate si stand langa el pe fundul unei gropi rememoreaza toate momentele cheie ale povestii lor impreuna. Ea povesteste totul cu umor stelei lor calauzitoare, asteptand un raspuns, un ajutor. Ce e cel mai important de retinut e faptul ca ea considera ca Billie a salvat-o. Si partial e adevarat.

Vom descoperi insa treptat ca si ea l-a salvat pe el si ca fiecare a reusit sa treaca peste traumele trecutului doar in echipa completa. E o lectie de viata dura, servita in limbaj amuzant, fapt ce o face mult mai usor de digerat si mult mai putin probabil sa solicite baxuri de servetele. Iti amintesti citind cartea asta ca mereu soarta se poate schimba la 360 grade. Sau mai degraba ca poti si tu face ceva ca sa o schimbi. In bine sau in rau!

Finalul este unul neasteptat, sincer va spun. Mi-a venit sa rad citind ultimele pagini pentru ca nici in 100 de ani nu credeam ca asa va arata deznodamantul! Nu va dezvalui mai mult dar va trimit ca de obicei pe libraria online de baza sa adaugati volumul asta in cos si sa il lecturati weekend-ul asta! Nu o sa va para rau si in cele cateva ore pe care le veti petrece in compania acestei carti sigur o sa va confirmati niste treburi stiute de multa vreme. Sau poate o sa le invatati acum!