vineri, 6 octombrie 2017

Your Beauty Mark - recenzie de carte

Intr-un articol din 2016, mai exact cel de aici, imi exprimam dorinta pentru niste carti mai altfel decat cumpar eu de obicei. De la momentul ala am cumparat kilometri de romane, mi-a trecut prin maini o mini biblioteca de beletristica, dar pe genul de carti albume tot nu m-am indurat sa dau sumele destul de mari presupuse. Exceptia este cartea despre care o sa va povestesc un picut azi.

Your Beauty Mark a Ditei von Teese mi-o doream dinainte sa fie publicata. Imi place imaginea Ditei de mor, imi place ca s-a creat si inventat ca pe un personaj, ca traieste permanent un rol, o viata cladita oarecum din iluzii, dar totusi bine ancorata in realitate. Putin imi pasa ca majoritatea oamenilor o stiu drept fosta sotie a lui Marilyn Manson, rockerul nebun. Femeia asta e din punctul meu de vedere "a real tease", genul acela de fiinta care provoaca si respinge, care fascineaza aratand tot si nedezvaluind prea mult.

Pasionata de anii '30-'40 din mine tremura de fericire cand ii vede tinutele fabuloase, coafura perfecta, unghiile half moon si colectia aia de lenjerie pe care sper sa pun mana intr-o buna zi. De machiaj nu zic nimic, pentru ca ala e stilul in care ma machiez si eu 90% din timp spre disperarea apropiatilor.

Asa ca nu e de mirare ca pana la urma, la inceputul anului am zis "to Hell with it!" si am plasat comanda pe Okian. Neaparat pe Okian pentru ca oamenii au tot ce iti trece prin cap in materie de carti and then some. Si pentru ca sunt din Brasov! Dooooh! Termenul de livrare era intre 2-4 saptamani din ce retin (pentru ca nu aveau cartea pe stoc si trebuia sa vina de la furnizori). Ei bine, cu doua zile inainte sa se faca doua saptamani am primit SMS ca a fost trimisa comanda. A doua zi era deja la mine si eu postam poze pe Instagram!

De atunci am citit fiecare rand, am admirat imaginile superbe, am rasfoit-o de 100 de ori si pot spune ca isi merita toti banii. Eu am dat pe ea in jur de 130 de lei, acum e ceva mai ieftina din cate am vazut. Daca va pasioneaza sfera beauty, daca va fascineaza ere de mult apuse, daca vreti sa aflati secrete de frumusete de la o self made woman, this book has it.

In fiecare capitol Dita isi dezvaluie trucurile. Cele care tin de dieta si exercitii, stil de viata sanatos, ingrijirea pielii, a parului, coafura aia perfecta si machiajul semnatura, parfumuri si alte potiuni magice din arsenalul ei. Totul e in albumul asta!

Nu regret deloc ca am cumparat cartoaia, ma inveseleste cand am o zi tampita, Iau la rand abundenta de imagini si ies din stare, imi indrept spatele, ridic capul, ma dau cu ruj si gata sunt!

Stiu ca au existat si comentarii negative legate de cartea ei. Era de asteptat avand in vedere ca autoarea e o personalitate controversata. O artista "a bit too much"! Feministele o cam detesta pe femeie si ar arde-o pe rug, ceea ce e partial de inteles. Doar ca citind cartea eu nu am avut deloc impresia ca Dita ar injosi sau umili femeile prin ceea ce recomanda sau prin ceea ce face. Dimpotriva subliniaza de nenumarate ori ca fiecare trebuie sa faca ceea ce il face sa se simta bine cu sine. Asadar, daca aveti ocazia si sunteti interesate, vedeti ce si cum.

Sunt curioasa daca pe voi va pasioneaza genul asta de glossy/coffee table book? Eu inca dezbat cu propriul demon interior care va fi urmatoarea achizitie in domeniu. Incerc sa ma mentin rationala pentru ca spatiul e relativ limitat si nu e cazul sa sporesc problema locativa! Dar e asa greu sa ma abtin!