vineri, 25 ianuarie 2013

Despre rasfatul asumat..


Sunt aproape sigura ca titlul v-a bagat in ceata!Prea bine pentru ca urmeaza niste multe randuri care sa va lamureasca despre ce e vorba!

In clipa cand am luat decizia sinucigasa epocala de a intra in provocarea anului 2013 am luat inca o decizie la fel de importanta si life changing. Sa ma rasfat. Sa invat sa ma rasfat. Sa incetez sa imi cumpar "o chestie mica si ieftinuta" (ahhhm oje anyone???) pentru ca: ma plictisesc, am o zi proasta, am o zi buna, mi-as lua ceva dar nu vreau sa dau multi bani, uite ce frumos sclipeste si e uuuun pic diferita de celelalte 100 de acasa! Nu cred ca sunt singura fiica a Evei care face pozna asta. Toate suntem vinovate in mai mica sau mai mare masura. Fiecare cu viciul si colectiile ei.

Problema e asa: chestia aia mica si ieftina ma face sa fiu binedispusa pentru scurt timp. Si se toooot aduna la surate la fel de mici si ieftine pana ma trezesc cu un batalion care pe total a costat mai mult decat vreau sa recunosc. Colectia mea de oje, da? Sunt cam 100...cu preturi intre 45 si 4 lei sticluta. Hai sa zicem ca majoritatea sunt undeva la 8-10 lei....Ia faceti un calcul. Dintre ele folosesc intens si imi sunt cu adevarat EXTREM de folositoare si dragi..poate vreo 30. Posibil mai putine. Cu toate astea nu ma indur sa imi iau niste nuante pe care le-as purta de la vreo firma mai "hoata" pe motivul "inteligent" sunt prea scumpe!!Now, don't get me wrong!!Sa nu credeti ca spun ca tot ce e scump e bun!!Departe de mine gandul!!Ma stit bine si stiti ca nu sunt adepta unui astfel de principiu!

M-a strafulgerat insa gandul ca daca nu as mai lua muulte chestii nu atat de folositoare si simpatice as putea bine merci sa imi iau cateva lucrusoare pe care stiu ca le-as folosi in nebunie chit ca sunt ele mai scumpe un pic! Zic bine??Stiti ca asa e!! Cate dintre noi n-am zis:"cum sa dau 160 de lei pe un fdt??" dar apoi am cuparat vreo 5 fonduri de ten pe la 40 de lei pentru ca primele 4 nu s-au potrivit cu nevoile pielii noastre. Posibil sa nu se potriveasca nici ala de 160, dar doamnelor hai sa nu ne mai mintim!Meritam sa facem un efort uneori. Dar cu cap, fara sa ne dezechilibram bugetul!!Sa nu ne mai gandim ca "n-as da niciodata atatia bani pe x-y-z desi imi doresc enooorm". Pentru ca inconstient multe cheltuim suma respectiva pe maruntisuri care se adunaaaa!!

Asa ca eu am hotarat! Cum anul asta o sa cumpar putine chestii, o sa ma tratez cu macar cateva din "poftele mele" de vreme indelungata. Mi-am facut pusculita si adun cu sarg. Si mi-am promis sa ma "tratez" doar atunci cand merit, cand e o ocazie speciala, cand am obtinut o reusita, cand ma simt bine cu mine. Sa nu mai cumpar chestii "de suparare". Ziceti voi, nu va faceti sau nu v-ati facut ever vinovate de treaba asta??

Cred ca am inceput sa imbatranesc si sa devin inteleapta, sa realizez ca da, unele chestii sunt frumoase si shiny dar daca le cumpar doar ca sa zaca nu valoreaza nici macar a 100-a parte din cat dau pe ele. Mai bine adun banutii dati pe chestii pe care le voi folosi o data sau de doua ori si iau cu ei ceva ce stiu ca mi-ar bucura inima zilnic timp de multe luni!!

Ce e pe lista??Too Faced Shadow Insurance, o paleta neutra gigea (inca nu stiu daca Naked, Nude'tude sau Too Faced Natural Eye), un ruj de la Mac si alte cele! Pentru ca merit in puii mei. Toate meritam sa ne rasfatam cu adevarat. Toate meritam sa strangem bani de cercei cu diamante pe care sa ii lasam mostenire urmasilor!:))) Fiindca am ajuns sa cred ca sentimentul de bine pe care ti-l da "investitia" in tine plateste de 100 de ori banii dati pe acel mic ceva. Call me superficial!!Cine ma cunoaste stie prea bine ca sunt destul de departe de zona respectiva!

P.S: Chiar azi Iuliana povestea in introducerea review-ului la praful de zane;) despre o "rezolutie" similara. Ma bucur ca ii calc pe urme pentru ca e una din fetele pe care le indragesc nespus!:)

De asemenea gasiti la Alice un articol cu care sunt perfect de acord. E bine ca inainte sa ne rasfatam sa analizam, sa ne informam si sa luam ceva care e cu adevarat deosebit si merita pretul cerut!



16 comentarii:

  1. Foarte tare postarea asta! Si sunt total de acord cu tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eh uite intr-un gand, uneori mai putine si bune. Desi nu imi iese mereu, sper sa ma tin si eu de rezolutia asta. Si tocmai pentru ca vrem sa investim in produse scumpe, I'm sticking to my story, anumite produse sunt marketing pur si nu merita banii nostri Iar un research temeinic facut inainte ne poate feri de o mare dezamagire si ne poate aduce o mare bucurie. There, filosofia mea pe anul asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, de aceea te-am si mentionat in articol, pentru ca filosofia ta mi se pare absolut corecta!!!:))

      Ștergere
  3. Imi place articolul acesta!:))) Ai mare dreptate, cred ca toate "economisim" pe lucruri pe care apoi nici nu le folosim. Cu putina disciplina am putea sa optam pentru "putin si bun". Oricum majoritatea dintre noi detinem mai multe cosmetice care expira linistite, pentru simplu fapt ca ne-au placut intr-o joi, dar vineri am gasit ceva mai interesant. Cred o sa incerc si eu sa adopt "regimul tau sanatos":D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact aia e problema. Ca avem impresia ca facem o economie si cand colo risipim fara sens.

      Ștergere
  4. Tu ar trebui sa scrii articole pt. reviste, carti s.a. Imi place foarte mult stilul tau de a scrie-e relaxat, sincer si reuseste intotdeauna sa binedispuna. Noroc ca te-am descoperit de curand si ma asteapta o arhiva bunicica de citit pe indelete. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sophie iti multumesc din suflet!Foarte mult ma bucura comentariul asta pentru ca mi-a amintit de visul meu de cand eram mai pustoaica: sa scriu! Lectura placuta in continuare si sper sa mai comentezi si alte dati!

      Ștergere
  5. Dap, si eu sunt de acord cu tipul asta de rezolutie. Mie nu ca mi-e de banii pe care ii pierd si nu pentru ca nu mi-ar pasa de ei, mi-e mila de faptul ca nu le consum pe toate si ca stau triste si nefolosite atatea produse dragi.
    Singura solutie e asta, cum ziceai si tu, mai putine dar mai dorite aka scumpe (uneori).
    La un moment dat am incercat sa sistez achizitiile cosmetice si sa ma concentrez pe haine. Ce vorbesti? M-a ruinat mai tare si mi-am dat seama ca mai degraba imi permit cosmetice, si in plus, ma fac si mai fericita, si pe termen mai lung.
    Oh, pe de alta parte, stii la ce extaz as ajunge cu o gecuta de la Tommy H sau cu o camasa fina de la Massimo Dutti? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am incercat si eu treaba cu hainele, dar la mine n-a mers. Eu sunt omul care umbla rapanos dar cumpara oje!:))Si nici macar nu glumesc. Acum inceeerc sa ma educ sa imi mai iau si de imbracat cate ceva. Problema e ca la haine mereu ma duc si pun mana pe ce e mai scump in magazin. Si pentru ca nu mi le permit pe alea atunci, imi iau ceva orice sa fie...si raman cu nemultumirea!!WRONG!!

      Ștergere
  6. Eu te felicit pentru initiativa si iti urez voinat de fier si rasfaturi cat mai placute! :)

    Insa, desi nu m-a intrebat nimeni (:P) o sa profit totusi sa-mi spun si eu parerea legata de aceasta noua reteta de viata. Si te rog din suflet, Deena, sa nu crezi ca vreau sa te confing sa deraiezi de pe drumul pe care ti l-ai ales! (ca nu e adevarat!)

    So...eu una consider, asa cum ai spus si tu, ca poti sa dai gres si cu un fond de ten de 150 de lei si cu unul de 30. Insa cred ca durerea, dezamagirea si resentimentul mi-ar fi mai mare daca as pati-o cu un produs high-end, pentru ca am avut asteptari mult mai mari de la el si pentru ca am asteptat (fizic) atata si atata timp sa mi-l pot permite. Prin urmare, m-am gandit bine si am conchis ca eu nu vreau sa trec prin asta. Eu prefer sa-mi fac research-ul si sa ma documentez inainte de FIECARE achizitie, fie ca ea este de 5 lei sau de 100 (da, eu sunt nebuna aia care cauta swatchuri la oje Gabrini pe net sa le vad cum arata inainte sa le iau cu 5 lei) :)) In acelasi timp, daca vreau sa ma rasfat sau sa fac o investitie, eu prefer sa-mi iau un calculator nou, o tableta, un set de asternuturi de saten sau sa merg intr-o excursie faina. Eu n-am inteles niciodata rasfatul ca pe achizitia unui produs obisnuit, dar mai...high end :P STIU ca asta este FIX definitia rasfatului...dar eu pur si simplu nu pot concepe. Pentru mine rasfatul ar fi sa-mi iau...altceva...nu tot o oja, dar Dior in loc de Essence. Si mai e ceva: consider ca pretul cosmeticelor este oricum pompat artificial si ca dam pe 30 de ml de smac mai mult decat face (te-ai gandit vreodata cat ar costa un kil de Colorstay??) asa ca m-ar durea la propriu inima sa dau 50 de lei pe 10 ml de oja (poate sa scrie pe eticheta ca e de la Sfantu'Duh!). Oja e oja...oricum o dau jos de pe unghii in 5 zile maxim. Iar daca fardul meu sta pe ochi nemiscat cu ELF, de ce sa cumpar Too Faced? Pe mine genul asta de cheltuiala (mai mare decat trebuie) nu ma face sa ma simt mai bine. Dar, repet, asta e doar felul in care se invartesc rotitele mele care-mi guverneaza piticii.
    Si mai e ceva ce trebuie mentionat...desi trambitez ideologia mea ce inspira la frugalitate sus si tare oricui e dispus sa ma asculte (sau sa ma citeasca), recunosc ca filosofia asta de viata poate sa te conduca spre plafonare. Daca inveti sa te multumesti cu putin, cel mai probabil vei primi putin. Incerc din rasputeri sa contracarez asta si sa nu ma las prea prinsa de toata ideea asta de minimalism si frugal...ca s-ar putea sa se intoarca si sa ma muste de fund. Asa ca...poate un pic de rasfat (in adevaratul sens al cuvantului!) nu strica cateodata :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pisica draga!!:)))Stiu clar ca nu sa ma superi ai scris aici!:P Si in mare masura sa stii ca ti-am impartasit ideologia si ti-o impartasesc in continuare. Dar pe principiul less is more merg si acum. Si nu am de gand sa ma "rasfat" in fiecare luna si in nici un caz nu voi lua ceva ce nu imi doresc enorm si ce n-are muuulte rave-uri. Dar am ajuns intr-un punct in care cred ca daca pasiunea mea nr. 1 e asta cu beauty, apai si bucuriile superficiale nr. 1 tot aici pot sa mi le fac. Da si rasfaturile de care ai vorbit tu sunt minunate. Dar uneori vreau sa vad daca nu cumva acel plus de glamour nu ma va face un om mai vesel!:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu prea mai am timp "să mă dau pe bloguri", dar mă bucur că azi am intrat pe blogul tău :)

    Eu sunt de acord cu ceea ce spui tu și am ajuns pe undeva pe la aceeași concluzie. Am discutat și cu Alexandra (Alice in the Green City) că deși prețurile produselor high-end sau de lux - eu fac o diferență între ele, am mai scris la un moment dat despre asta - se justifică dacă înțelegi întregul pachet. Nu cumperi un ruj, cumperi o experiență. Nu zic că merită absolut orice produs de la Guerlain, Dior, Chanel, by Terry, Shiseido sau La Mer. De exemplu cremele La Prairie tot obscen de scumpe mi se par, da înțeleg și de ce costă atât. Dar sunt anumite produse-vedetă care au ajuns să fie considerate așa pentru că livrează rezultate. Pentru că brandul a investit în cercetare, în marketing, în ambalaj. Și o face înaintea celorlalți.
    E un mic zvon care circulă, cum că Essence se folosește de pantente căzute în domeniul public pentru a-și crea produsele. Și dacă mă uit la gama de nuanțe și la produse, tind să cred că este un adevăr. Nu au nimic cu adevărat nou, care nu s-a mai făcut. Și neinvestind în cercetare, ambalaje și advertising, oferă un preț mic. Oare ar trebui să le dăm în cap brandurilor de lux pentru că-și dau silința să scoată ceva nou, altfel? Și că ne oferă asta înainte să devină un trend general?
    Adevărat, creează o nevoie nouă, pe care nici măcar nu erai conștient că o aveai înainte de a scoate pe piață un nou produs sau o nouă nuanță. Și stă în firea umană să ne dorim mai mult. Altfel am fi rămas la stadiul de...adunător-culegător, n-am mai fi inventat roata și n-am fi ajuns să avem smartphone-uri. Cât de bune sau rele sunt pentru noi, aici intervine modul în care fiecare alege să le folosească.

    Dar divaghez cam mult :) Ideea e că nu o să-ți dorești produse de lux de la 16 ani, o să începi să le vrei de la 20. Și de-abia pe la 25, când ești pe picioarele tale cu adevărat, o să începi să ți le și permiți. Și atunci o să intervină alte nevoi și cel mai probabil da, răsfățurile astea mici, frivole tot o să fie date la o parte. Dar mai târziu, când ai ajuns să sacrifici tot felul de capricii pentru educație, job mai bun și ți-a atins în mare idealurile, nu văd de ce nu ți-ai oferi mici recompense. Pentru că te bucură, pentru că te fac să te simți mai bine, pentru că simți că investești și în tine. Și da, consider că atunci când un smac te ajută să ai mai multă încredere în tine ai investit bine. Și încrederea aia în tine te va ajuta să-ți atingi idealurile. Și micile recompense o să te ajute să scapi de eventualele frustrări cu care ajungi la capăt.

    Așa că permiteți-mi să par superficială și să mă răsfăț cu un smac mai scump, pentru că este o investiție în sănătatea mea mintală. Îmi asum superficialitatea mea, la fel cum îmi asum și munca asiduă pe care o depun.

    RăspundețiȘtergere
  9. Deci parca mi-ai citit gandurile. Prima data cu "dieta", limitarea la produse si acum cu postul asta.:D Sunt total de acord cu articolul, in sfarsit mi-am facut rost de Naked 2 si eu si chiar nu imi pare rau pentru ca tot asa am realizat ca prea mult timp am dat bani pe farduri aiurea care nu mi se potriveau. Macar cu paleta asta stiu o treaba, e excelenta din punct de vedere al calitatii si chiar simti ca te-ai rasfatat cand iti iei ceva mai scump si care ti-ai dorit de mai mult timp si nu e doar un moft.

    RăspundețiȘtergere
  10. Well...tu stii parerea mea, eu am si chestii de 2 lei, si chestii de 200+, si chiar imi place asa, pot sa le compar. Ca sa nu iti spun ca de multe ori am luat niste tepe cu produse scumpe de nu-i adevarat :))! Dar na, sentimentul de a avea ceva luxos este to die for!
    Si daca vreau ceva neaparat si mi-l permit in momentul ala, mi-l cumpar. Daca nu mi-l permit, ma imprumut si tot mi-l cumpar :D!
    Sunt de groaza, stiu, insa stiu clar de unde mi se trage mania asta cu miile de lucruri cumparate : ca si copil, nu am avut posibilitati financiare fantastice, la modul ca orice voiam sa primesc era amanat, sufeream grav dupa ce aveau alti copii s.a.m.d. In facultate : stai Claudia in camin, cu 5 colege de camera, fumeaza cate o tigara impartita cu 3 prietene (fumam pe vremurile alea ), cumpara mancare de 10 lei ca atat mai aveam in buzunar...deci e evident, da :))?


    E foarte inspirata hotararea ta, si iti doresc sa nu ai parte de tepe cu produse scumpe si sa te bucuri din pliiiiiin de ele ;)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sper sa nu iau tepe pentru ca o sa ma documentez inainte. Oricum asa fac mereu. Eu sunt un pic mai "zgarcita". Si daca n-am bani si nu imi permit nu exista decat varianta cu "pus deoparte" pana imi permit. Te pot intelege. Eu nu pot spune ca am dus lipsa de ceva in copilarie. Nu am fost in puf si nu am avut parte de mofturi de lux (culmea e ca nici nu le vroiam..mereu am fost cumpatata)dar am avut mai mult decat strictul necesar!!

      Multumesc pentru urarea de a ma bucura de ele!Deja karma tine cu mine. Am gasit unul din rujurile pe care le doream la blog-sale-ul Iepuricai!:D:D Rasfatul unu nici macar nu mai e asa rasfat la cat de avantajos a fost!:D

      Ștergere