vineri, 15 ianuarie 2016

Femeia in fata oglinzii - recenzie de carte

Chiar daca anul asta mi-am propus sa citesc ce am deja in teanc, sa imprumut mai multe carti si sa cumpar mai putine, libraria online preferata nu ma va lasa chiar rece. Din cand in cand va fi OBLIGATORIU sa mai adaug ceva in rafturi, chiar daca apoi cartea va pleca sa bucure si alti oameni. 

Cea mai recenta lectura marca Eric-Emmanuel Schmitt a fost fantastica! De fapt o sa fiu sincera, doar una dintre cartile lui nu mi-a trimis pana acum fiori electrici in corp. Cu autorul asta stiu ca merg mereu la sigur daca vreau sa citesc ceva bun. 


Femeia in fata oglinzii este un roman care impleteste destinele a trei femei care traiesc in epoci diferite. Ai putea spune ca sunt trei povestiri intercalate, dar nu e asa. Sunt trei povestiri impletite in moduri nebanuite care ni se dezvaluie cu adevarat doar la final. Daca vietile anterioare sunt un subiect care va pasioneaza si pe voi, romanul acesta e obligatoriu de citit. Il veti savura pe deplin!

Trei femei plasate in locuri si timpuri diferite, toate avand in comun faptul ca se cauta pe ele insele, vazandu-se total diferite de cei din epoca lor. Trei femei pentru care oglinda, dincolo de a fi obiectul de reflectare a vanitatii, e sufletul lor. 

Anne traieste in Bruges in secolul al XVI-lea si simte ca rostul ei in lume nu e sa se casatoreasca si sa aiba copii. Avand in vedere ca o astfel de idee e de neconceput pentru acea perioada, parcursul ulterior al vietii sale va fi cu siguranta unul inedit. Hanna e o vieneza din plina epoca a lui Freud, sotie de nobil care se vede prinsa intr-o colivie de aur. Nu poate sa isi accepte propriul prezent dar pe parcurs vom afla ca aceasta neliniste isi are de fapt originile in copilaria sa. Pentru cei care au ceva in comun cu psihanaliza e posibil ca povestea Hannei sa para putin cam "subtirica", dar eu am decis sa trec peste acest detaliu. In sfarsit o avem pe Anny, o diva de la Hollywood care isi traieste din plin autodistrugerea in epoca noastra. Ce cauta Anny si cum va reusi ea sa isi schimbe destinul? Va putea stopa caderea in gol pe care singura a declansat-o?

Ceea ce mi-a placut cel mai tare la volumul asta a fost usoara asemanare cu cartile uneia dintre autoarele mele preferate, Tracy Chevalier. Pendularea trecut prezent, bucatile de istorie din poveste, legaturile dintre destine aparent separate care se dezvaluie spre final! Mi-a placut, ma bucur ca a fost una din primele carti citite anul acesta si v-o recomand si voua cu drag. Eu una stiu sigur ca nu ma voi opri din lecturat Eric Emmanuel-Schmitt!




11 comentarii:

  1. Imi place tare mult descrierea!! Chiar o voi cauta! Multumesc de idee :)
    Doar ce am citit Girl with a pearl earring - Tracy Chevalier, si m-a incantat!! La inceput mergea incet si nu eram sigura, dar pana la urma mai ca nu am plans cand s-a terminat. Mai recomanzi ceva de la Tracy Chevalier? Chiar in ultimul post am scris despre cateva carti. Si in alte postari anterioare. Daca te intereseaza, poti sa te uiti, poate gasesti ceva ce-ti trage cu ochiul. Te pup!

    kadsdiary.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar am dat o tura pe blogul tau si cu siguranta o sa il tin minte. Fata cu cercel de perla a fost prima pe care am citit-o si eu. Preferata a fost si la mine la fel ca la Anca Albastru pur,apoi Fapturi uluitoare care nu m-as fi asteptat sa ma captiveze atat de mult. Mi-a mai placut enorm si Ultima fugara. E o autoare fantastica din punctul emu de vedere.

      Ștergere
  2. nu am citit nimic de la acest autor dar m-ai facut curioasa in legatura cu el dar si cu aceasta carte. :)
    pupici!

    http://cherryqueendee.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crede-ma, incearca una din cartile lui, nu o sa iti para rau deloc!

      Ștergere
  3. Imi permit sa iti recomand eu cateva carti scrise de Tracy Chevalier: Albastru pur (preferata mea, am si uitat de cate ori am citit-o), Doamna si licornul, Fapturi uluitoare.

    Anca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca si pentru mine tot Albastru pur e preferata:)! Ultima fugara ai citit-o? Daca nu, ti-o recomand si pe aceea. Singura care nu a fost pe deplin pe placul meu a fost Ingeri cazatori care mi-a dat o stare neplacuta pe tot parcursul lecturii. Aaa si pe alocuri si Simetria de temut a fost mai...asa si asa!

      Ștergere
  4. De ce n-am citit articolul tau ieri? ;))
    Bun, bun, bun! O vreau si eu! Musai!
    Intr-adevar, cu acest autor mergi mereu la sigur. Mie mi-a placut mult chiar si titlul acela care pe tine nu te-a impresionat. Eric e genial!
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca tie ti-a placut si Elixirul. E foarte misto omul, dar anul asta pe bune e anul in care trebuie sa o cunosti pe madame Chevalier!:D

      Ștergere
  5. Pur si simplu ador cartile lui Schmitt! Sper sa apara cat mai multe in Romania! Mi-a placut mult recenzia ta!

    RăspundețiȘtergere