miercuri, 20 ianuarie 2016

Motivation Wednesday

Pe toata perioada sarbatorilor rubrica asta a fost cu desavarsire absenta, fix la fel ca si motivatia mea reala de a ma misca sau de a manca sanatos. Sunt sigura ca la fel ca in fiecare an, multe dintre noi am inceput ianuarie cu ganduri marete care includ stil de viata mai sanatos, muuult sport, salata de trei ori pe zi and so on.

Stop for a minute! Eu am realizat ca nu merge asa, sau cel putin nu la mine. Dupa cum stiti eu sunt omul care trebuie sa faca schimbari micute miculute cu pasi de pitic in stare de ebrietate. Si stiti ce? E ok asa! Pentru ca daca un om care a tras chiulul cu miscarea isi propune schimbari de 180 grade din prima...o sa fie cam greu! Nu imposibil, dar greu! Asadar, de doua saptamani am revenit la program de om normal nu de bestie infometata. Ma rog, cu mici exceptii...

Norocul meu e ca imi plac legumele si fructele. Ghinionul e ca iubesc in continuare ciocolata. Thing is...m-am impacat cu gandul ca asa va fi mereu! Nu e sustenabil pentru mine un "no sugar challenge", mi-e clar dupa cateva incercari esuate in tablete de Milka. Da stiu, se cheama dependenta. E naspa! Putea fi mai rau.


Sa ajung insa la partea importanta a postarii de azi. Misca-te! Nu doar atat cat sa se asigure cei din jur ca nu esti in hibernare. Un pic mai mult de atat. Am mai spus in repetate randuri, de slabit nu am (ba chiar anunt cu mandrie ca dupa 6 ani de zile am vazut pe cantar fix greutatea dinainte de a ramane gravida) dar forta n-am, vlaga n-am. Sau pardon: nu aveam. Pentru ca de doua saptamani am zis ca ar fi ok sa incep cu provocarile de 30 de zile: plank, crunches si squats. Circula pe net multe versiuni ale lor. Eu le-am printat pe astea, le-am pus pe usa frigiderului (how smart, nu?) si le fac. Da, in weekend am sarit peste dar am regretat si am reluat de unde ramasesem. Da, am injurat cand am vazut ca trebuie sa stau 90 de secunde in plank si imi tremurau si urechile de la efort. Pe de alta parte, am simt cam mandra cand bifez inca o zi pe program.


Sunt schimbari mici, dar putin cu putin se face mult. Impartiti seriile cum puteti voi. Faceti toate exercitiile deodata sau cate o serie dimineata, la pranz si seara! Nu conteaza cum, doar faceti! Eu imi adaptez programul in functie de cum lucreaza al meu sot pentru ca nu am chef sa se amuze de termuriciul meu (asa sunt astia cu conditie fizica buna, da misto de noi astia mai firavi). Am facut abdomene, genoflexiuni si plank la 7 dimineata, le-am facut la 23. Mi-am spus de n ori seara "dar nu am chef aaaaazi" (da, da, exact pe melodia de la Vama Veche). Dupa care mi-am dat doua perechi de palme mai mult sau mai putin virtuale si le-am facut.


N-o sa va mint, de cand am inceput am cam intruna febra musculara, dar parca e tot mai putin grava. In primele zile suferinta era extrema si eu mergeam ca un om batut. But hey, it is worth it! Nu ma astept sa imi creasca fund de J.Lo in 30 de zile si nici sa am abdomen de inger al Victoritei la sfarsitul provocarii desi gasiti poze before-after care aburesc lumea ca asa ar fi. I call bullshit on that! Poate cu mancat 100% clean si cu shake-uri o fi valabil, dar pentru un om normal nu e! Acum ca imi imaginez eu ca vad fundul bombandu-se si sunca scazand, e partea a doua, putem visa frumos.

Pana una alta planul e ca la sfarsitul celor 30 de zile sa ma apuc de un program mai intens, cu de toate cele. Va anunt cine va castiga competitia, Jillian Michaels, Billy Blanks, Carmen Bruma sau Shaun T. Oricare ar fi, untul tot o sa il scoatem din mine. Si poate cand ajung temperaturile decente incat sa faca fata echipamentul meu firav ma reapuc de alergat. Pentru ca...stiu ca nu va asteptati la asa ceva...mi s-a facut dor de asta! Plus ca anul asta ne asteapta niste munti de cucerit si capitanul meu de expeditii m-a avertizat ca daca nu sunt in forma nu ma poate cara si pe mine in spate ca doctorul i-a zis sa nu bage mai mult de 20 de kile in rucsac!

5 comentarii:

  1. Si eu cam trag de mine, dar fara legatura cu vreo rezolutie in noul an, ci pentru ca ar trebui sa fie ceva normal, pe undeva pe-acolo in rutina omului. Si la fel astept luna aprilie, temperaturile mai umane. La mers alert si alergat parca ies mai repede din casa decat stau iarna pe salteluta, dar incet incet. Uite o sedinta de Pilates simpla https://www.youtube.com/watch?v=_CDbPNZx5Ao

    Eu alternez seriile de genuflexiuni si cu fandari normale sau laterale, aveam o schema pe undeva, buna de printat si ea. (CAnd imi lipseste motivatia ma mai uit la niste poze cu Kate Hudson :))
    http://tinypic.com/view.php?pic=2vmztx0&s=9#.Vp846OmGj8s

    RăspundețiȘtergere
  2. Știi, și eu ar trebui s-adopt faza asta, să fac niște mișcare; eu mi-am propus să reușesc să cam complet un program cardio de vreo 35 - 37 de minute de la FitnessBlender, reușesc cu greu să duc la capăt primele 10 minute. Dacă te ajută cu ceva, și eu am zis că luni (în data de 18 ianuarie) mă pun să văd dacă nu rezist mai mult de 10 minute de data asta, dar nici până azi nu mm-am verificat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Spor la treaba!
    Am spart gheata si eu si am inceput rubricuta cu mancarea, uite aici http://plimbareprinploaie.blogspot.gr/2016/01/azi-in-bucatarie-sau-ce-mananc-intr-o-zi.html

    Plankurile sunt criminale, mai ales side plank sau reverse plank, deci crima si pedeapsa! :D
    Plank, squats, wall sit up sunt f eficiente.
    In rest imi place la nebunie yoga, pare usor cand te uiti de pe canapea :D dar rupe!
    Hai sa avem un an sportiv si cu papa buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo si spor la treaba! De 2 saptamani merg si eu la sala iar diferenta este uriasa...mai mult in cum ma simt per total si cresterea ambitiei, rezultatele abia incep sa apara. Dar mi-am promis ca anul asta e cel in care ajung la o super forma si cred ca daca trag de mine 2-3 luni, apoi va deveni un obicei.

    RăspundețiȘtergere