miercuri, 20 august 2014

Simplify?

In decembrie 2013 scriam postarea asta plina de planuri marete. M-am gandit ca fiind deja trecuta de jumatatea anului ar fi bine sa fac un mic update. Stiu ca mai sunt persoane care au ajuns in punctul in care simt ca au "prea mult". 

Cat am reusit pana acum sa tin monstrul sub control? Ei bine, eu zic ca am reusit bine de tot. In afara de chestii necesare rar mi s-a intamplat sa mai cumpar diverse "pentru ca sunt reduse, pentru ca sunt frumoase, pentru ca..." E adevarat ca m-au ajutat si colaborarile cu diverse site-uri de cosmeticale, de unde am luat chestiute pe care chiar mi le doream si stiam ca le voi folosi.

Inca prea multe...

Nu am mai cumparat de la inceputul anului oja. Ummm, deloc! (Tocmai am mintit, mi s-a reamintit ca am cumparat UNA) Stiu stiu, exclamati cu soc si groaza. Nici macar oja de 3 lei. Am facut o curatenie la sange si cred ca am scazut undeva la vreo 50 de bucati. Momentan sunt in proces de triere al acestora, mi-am propus sa folosesc fiecare sticluta cel putin o data in urmatoarele luni si daca nu imi place cum se aplica sau daca nuanta nu ma mai face sa imi privesc unghiile in soare 5 minute...PA! Intre noi fie vorba in ultima vreme daca apuc sa imi fac unghiile o data pe saptmana, e sarbatoare! Asa ca nu vad rostul a 100 de sticlute. Daca imi bibileam unghiile si faceam nail art, da! Recunosc, am vreo 3-4 oje pe care le-as vrea dar nimic atat de tare incat sa ma ia cu lesin.

Am facut ordine si in colectia de machiaj. Si am realizat cat ma dispera chestia asta cu "colectia". Fardurile daca nu sunt folosite sunt degeaba. Nu e ca si cand ai colectiona timbre sau papusi de portelan ca sunt frumoase si devin valoroase cu timpul. Am inceput sa arunc tot ce nu ma multumeste pe deplin si tot ce e vechi. Chiar daca e MAC si il tineam ca e pretty. Daca il folosesc o data la 5 luni, are rost sa ocupe spatiu si sa ma sufoce? Raspunsul meu e: chiar NU! Am dat chestii care erau mai noi dar nu mi se potriveau, inca mai arunc si mai sortez. Inca am o cantitate ridicola de farduri dar asta nu reusesc momentan sa o schimb. I love them too much! Si in caz ca va intrebati, am pe lista cu vrute vreo 4 palete si multeee produse pentru buze. Ma mai abtin insa pentru ca NU AM NEVOIE DE ELE! Am zile cand zic "La dracu, vreau sa cumpar chestii" si apoi analizez problema. Ori sunt stresata, ori m-a enervat ceva si simt nevoia sa ma razbun pe portofel. Daca stau suficient imi trece. Am suficienta diversitate in trusa cat sa nu fie cazul de impulse shopping pentru muuuulta vreme.


Stiati ca un blush se consuma in circa doi ani daca il folositi zi de zi? Let that sink in (chiar nu m-am putut abtine sa nu pun poza de mai sus!)! Faceti calculul cam cati ani ar dura sa consumati toate fardurile de obraz detinute! It gives me the chills! It's makeup, it's fun, dar nu cred ca e cazul sa las sa fie iar "it's shopping, it's fun!" Ma ajuta mult ca stiu cam ce folosesc cu adevarat si ce imi place. Nu mai sunt asa tentata sa cumpar farduri turbate doar pentru ca sunt frumoase. Stiu ca soarta lor ar fi sa stea uitate pana imi amintesc peste un an sa port si eu ceva mai indraznet. Prefer sa ma provoc sa gasesc noi variante de a combina ce am deja. E mai simplu asa!

Asta e momentan tot stocul meu

La produse de ingrijire situatia e asa si asa. M-am impacat cu gandul ca nu o sa pot nicicand sa n-am rezerve de gel de dus in baie. Oricum 4 sticle sunt mai ok decat 12-13 cate aveam candva. Cu lotiunile de corp tot cam asa sta treaba. Nu ma agit, pentru ca stiu ca le folosesc. Spalatul este bun, nu?

Parfumurile sunt si ele vreo 5, posibil chiar sa se mai inmulteasca iarna asta, dar le iubesc si le folosesc, imi fac zilele mai bune, asa ca nu o sa regret deloc! Inca nu am patit sa imi expire un parfum nefolosit.

Am invatat ca pot trai si fara "cel mai nou ruj de pe piata" si pot trai chiar bine. Inca ma mai uit la hauls pe youtube si inca exclam "ce draguuuut" dar nu mai simt nevoia sa iau si eu tot ce vad! Nu am fost niciodata ultra cheltuitoare dar acum sunt si mai impacata cu mine. Nu mai simt nevoia aia compulsiva sa imi umplu traincase-ul si sa il admir asa plin. Dimpotriva, spatiul din el ma face foarte fericita! Ma gandesc ce usor ar fi fost daca nu stiam de lumea asta mirobolanta a industriei de beauty si imi continuam existenta cu un portfard in care sa am cele necesare zilnic! Now I can never go back! Fata de alte persoane pasionate nu am chiar o cantitate obscena, dar ajunge ca e coplesitor pentru mine. Si ca realizez ca si daca m-as machia zilnic de cate 4 ori tot n-as putea consuma totul in urmatorii ani. Asta nu poate fi de bine, nu? Mai ales ca nici sa ma machiez zilnic nu mai am timp.

Pana la sfarsitul anului am anumite produse pe care vreau sa le scot din casa. Ori sa le consum, ori sa le trimit in lumea celor drepti. Si am de gand sa imi fac de cap in preajma de sarbatori cu niste pensule noi (chiar am nevoie) si poaaaaateee cu niste lippies. Daca sare si vreo paleta in cos nu o sa ma dau de ceasul mortii. Atata vreme cat o folosesc, all is good in the world! Probabil prin decembrie o sa fac un mic inventar sa vad ce trebuie musai scos in anul ce urmeaza. De fapt stiu deja...farduri. Multe farduri! Inima ma doare pentru ele!

Am incercat sa aerisesc si dulapul si e relativ ok. Singura zona care ma da gata....biblioteca. Nu pot sa ma abtin din cumparat de carti. Macar ele nu expira! Mdaa, dar ocupa si ceva loc. Noroc cu permisul la biblioteca, macar ala mai pune frana la pasiunea nebuna pentru lectura.

Asadar, who's with me? Simtiti vreodata ca e "prea mult" si ca produsele voastre va coplesesc?

12 comentarii:

  1. Respect! Esti puternica!
    Si eu am reusit sa ma abtin de la multe achizitii dar presimt ca in zilele urmatoare voi inta in DM si imi voi achizitiona un gel de dus. doar unul, doar ata! Jur pe rosu! ;))
    Pupicius si la mai mare (consum ambitie, ce vrei tu ....)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt asa de mandra de tine! Si pentru cosmetice, si pentru carti.
    Si eu am spus STOP cosmeticelor de vreun an de zile. Am daruit sau aruncat ceea ce nu foloseam, si am inceput sa folosesc la maxim ce am pastrat. In ceea ce priveste ojele, incerc sa le pastrez numarul constant - daca arunc una, doua, cumpar alte una, doua. In general am ramas fidela produselor care mi-au placut, nu prea am fost tentata sa mai incerc produse noi aparute, si mi-e foarte bine asa :)
    Eu mi-am reorientat bugetul catre reinnoirea garderobei si catre carti :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La partea de produse de ingrijire stau cam la fel. La oje insa pacatuiesc grozav! Singura ema scuza e ca le folosesc cel putin o data pe saptamana. "Curatenia" asta a ta s-a extins la noi in casa si la alte lucuri cum ar fi ventilatoare, incalzitoare, role... chiar ieri prietenul meu ne-a vandut rolele folosite doar de 2 ori si mi-a parut rau initial, dar cand mi-a spus cat demult si le dorea persoana la care le-a vandut m-am simtit mult mai bine! Decat sa am nspe mii de lucruri in dulap, mai bine sa stiu ca le dau cuiva care le apreciaza!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu sunt ca tine. Sincer, cred ca foarte rar am cumparat ceva beauty related fara sa ma gandesc bine inainte. Iar daca a fost, a fost ceva ieftin. Asa ca eu inca simt ca am nevoie de muulte. Am facut si eu deseori curatenie prin colectie si m-am trezit dupa ceva timp ca imi lipsesc anumite produse pentru anumite look-uri. Si ma oftic. Vreau sa am macar unul din fiecare sa stiu ca imi pot face treaba ca lumea. Lista mea e foarte lunga acum, eu ma pun pe cheltuit. De abia astept sa vad ce oferte gasesc in Boots. :)) Nu mi-am mai cumparat ceva de o luna si nu dorm bine nooaptea... :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu simt ca ma coplesesc, dar stiu perfect ce-ai vrut sa zici cu postarea asta. Si eu sunt intr-un punct in care vreau sa ma bucur efectiv de ceea ce am, nu sa uit ca exista ca-s prea multe.

    RăspundețiȘtergere
  6. cu ojele ramane problematica situatia la mine... la produse de ingrijire triez fara mila :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Super! Cu siguranta m-am regasit in toooot ce ai postat, asa ca o sa incerc sa iau in calcul ce ai scris mai sus cu privire la farduri si oja:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Îmi place că ești hotărâtă și ambițioasă pe treaba asta! Bravo, ține-o tot așa! Nici eu nu văd rostul la mormane imense de produse pe care nu apucăm să le folosim (mai) deloc.
    Eu nu mai am mormane de produse vechi pe care să mă chinui să le consum, dar la ce bag de seamă că încep să adun mai multe decât ar fi cazul... intru la regim! :)) În ultima vreme oricum n-am mai cumpărat prea multe produse, am reușit să mă stăpânesc cât de cât și să-mi iau mai mult lucruri de care chiar am nevoie, iar asta mai mult pe partea de îngrijire. Singura categorie la care-mi e mai greu: ojeleee! Dar tocmai am zic că gata, fac o pauză de la cumpărat că s-au adunat prea multe nefolosite. Eu am oricum o scuză bună de care aminteai și tu: fac nail art, trebuie să am de unde alege și apuc să le folosesc destul de des pe majoritatea.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Îți dau adresa mea, în caz că vrei să mai arunci câte ceva :)))
    Te felicit pentru reușită, căci chiar este una. Și eu m-am oprit din cumpărat, mai ales oje. Acum cred că am mai puțin de 20, și nici măcar pe alea nu le folosesc în totalitate, așa că cele 100+ pe care le aveam înainte nu mă ajutau cu nimic.
    Sper să reziști în continuare :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Eram "with you" si atunci si inca sunt. Anul acesta am rarit cosmeticele pana aproape de zero si am inmultit hainele si cartile...exponential. Da, da, vicii si suma lor cea constanta, stiu. Dar chiar nu-mi pare rau. Astept sa-mi vina mintea la cap si cu hainele si sa raman doar cu cea mai buna investitie, cartile.
    Si ca sa fiu sincera pana la capat, anul acesta am cumparat cateva pensule si ceva geluri de dus(vroiam un parfum YR si implicit, mi-am refacut stocul de geluri de dus).

    RăspundețiȘtergere
  11. Te inteleg perfect cu cartile,nici eu nu ma pot abtine. Trebuie sa ne luam un e-reader- multe carti si nu ocupa spatiu ;)
    Cand am descoperit blogurile de beauty eram si eu tentata sa tot cumpar una, alta, dar m-am linistit pentru ca de fardat ma fardez rar, de lacuit unghiile maxim o data pe saptamana. Primer, fard de obraz, chestii pentru sprancene (in afara de penseta) sunt straine pentru mine. Cu gelurile de dus incepusem si eu o mica colectie, dar mi-am impus sa nu mai cumpar si am reusit.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu nu pot, am incercat, ma tine doua, trei saptamani. Am si eu doua damblale, cosmeticele si cartile. Toate rafturile pica pe mine dar nu ma las

    RăspundețiȘtergere