vineri, 24 aprilie 2015

O sa ma stii de undeva - recenzie de carte

Pauza mea a fost una atat de deplina incat nici de carti nu m-am prea atins. Totusi Petronela Rotar a reusit sa ma faca iar sa devorez o carte. Am citit-o in 2-3 ore, fara sa respir sau sa clipesc. Cartea ei de debut, O sa ma stii de undeva e cu siguranta o delicatesa.

De la inceput afirm ca nu va fi pe gustul tuturor. La inceput nici eu n-am fost sigura daca e de bine sau nu. Poezie, proza, numai Cerul stie! Poemele Petronelei insa au fost fix cum trebuiau. Mi-au desteptat trairi, mi-au inclestat pumni, mi-au evocat imagini. Nimic in plus, nimic in minus.

E genul de experienta literara pentru care trebuie sa intri intr-o anumita stare. Si sa iti golesti mintea de preconceptii "mie nu imi place poezia asta conte,porana fara cap si coada". Trebuie sa iti amintesti ca poezia e de fapt o stare, nu o insiruire simetrica de versuri. Si atunci vei putea sa apreciezi pe deplin randurile cartii.

Eul liric apare in fata cititorului dezgolit de secrete, vedem femeia si lupta ei de fiecare zi cu stari, cu oameni, cu nesigurante si amintiri. Nu e ce te-ai astepta, nu e cu subtilitati si ocolisuri. E verde in fata ori ca iti place ori ca nu! E un mod de a cunoaste omul pe dinauntru.


Culmea e ca mie mi-a fost greu sa admit ca aceste randuri le-a scris aceeasi fiinta care a scris Alive. Tot despre sine, tot despre stari, dar altfel. Atat de altfel incat nu pot sa nu fiu fascinata de personalitatea cameleonica a Petronelei si de capacitatea sa de a jongla cu cuvintele facandu-te sa te indragostesti de scrisul ei, orice forma ar imbraca acesta.

De ce cred ca imi place atat de femeia asta? Pentru ca e reala, vie si la o adica as putea sa ma duc sa o vad, sa ma conving ca nu e basm. Si asa reala si vie cum e, asa apare si in cartile ei. Nu disimuleaza, nu ascunde (sau ma rog....o ascunde ca om e, dar ce e esential de spus, spune cu cartile pe fata). Nu e in scriitura ei o figura de stil pusa asa numai de dragul de-a fi pusa. Daca a scris ceva, ai si simtit ceva-ul ala, l-ai si vazut, imaginea ti s-a si desenat in minte, rotitele ti s-au si invartit.

O sa ma stii de undeva nu poate fi citita cu gandul la tocana pe care o ai de facut mai pe dupa amiaza. Trebuie citita cu sufletul la gura, eventual trecand de doua trei ori peste fiecare fraza. Daca va incumetati si credeti ca ar fi pe placul vostru, gasiti cartea la pret foarte bun pe libraria online cu care va tot bat la cap, caci de acolo vin majoritatea cartilor mele. Eu una va spun sincer ca abia astept sa aflu ca a mai aparut vreo carte a acestei autoare. O sa ma duc sa cer si autograf cred!:)

Sunt curioasa: i-ati citit cartile? V-au placut? Daca nu ati citit inca nici una dintre carti, va tenteaza?

Eu ma scutur momentan de Petronela si revin la o lectura ceva mai lumeasca pe care o am acum in desfasurare. Apoi revin la beletristica, pentru ca imi place sa ma pierd in alte lumi cand lumea asta a noastra nu mi-e chiar pe plac.

6 comentarii:

  1. De mult vreau sa o citesc, dar am tot amânat sa o cumpăr. Acum citesc Doctorul III pt ca am ratacit-o și am citit deja vol IV. Și încă 2 carti de James Redfield pe câte vreau sa le iau în concediu ca sa nu mă plictisesc în aeroport și pe avion.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti urez doar concediu placut...si sa iti fie cartile alese buni insotitori. Daca ajungi si la Petronela, da-mi de stire cum ti se pare.

      Ștergere
  2. Trebuie, dar trebuie sa o citesc si eu!
    Adaug-o la gramada, te rog. ;))
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E in gramajoara. Stai linistita ca nu te uit!:)

      Ștergere
  3. Dupa cele scrise de tine despre Alive am dat comanda si abia astept sa ajunga :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper din suflet sa iti placa la fel de mult cum mi-a placut mie. Gusturile la carti sunt atat de subiective incat uneori cand laud prea tare o carte ma gandesc sa nu fie cineva dezamagit!:)) Sa ma anunti cum ti se pare!

      Ștergere