miercuri, 28 octombrie 2015

Motivation Wednesday

Umbla o vorba prin popor ca dureaza circa 30 de zile pentru instalarea unui obicei nou. Studiile arata ca de fapt ar fi vorba cam de dublu acestei perioada pentru ca un lucru sa devina automatism si sa il poti incorpora in rutina zilnica fara sa te gandesti prea mult la asta.

Ei bine, cu sportul e treaba serioasa am impresia. De fiecare data cand am reinceput sa fac miscare m-am tinut de treaba cam doua-trei saptamani. Pe urma intervenea ceva (lene, lipsa de motivatie, vreo plecare pe undeva, vreo boala de copil mic) si pac se rupea lantul de iubireeeee si miscare. Ceea ce s-a intamplat si de data asta. Eram acolo, pe val (eu si Cabron that is) cand poc, m-amtrezit cu nisip in gura visand la plaje si leneveala cu nuci de cocos umplute cu cocktailuri! 

Ce e de facut ma intreb? Pai imi misc fundul ar fi pasul unu. Da, am sfeclit-o dar nu mai am de gand sa las sa treaca trei luni plangandu-mi de mila ca nu m-am tinut de treaba! Azi am transpirat corespunzator, m-am plans de dureri de oase ca o femeie de 85 de ani ce sunt in adancul fiintei mele si aia a fost! 


Cum lumea recomanda mereu ca atunci cand reincepi sa faci sport sa o iei treptat, eu ma folosesc de asta ca de o scuza. Imi impun ca o sa fac miscare de trei ori pe saptamana sa zicem. In weekend claaaar nu, sopteste piticul ala pervers din capul meu, cel care e lesinat dupa ciocolata si bomboane si gogosi glazurate! Luni nu prea am chef, dar mai sunt inca patru zile din saptamana, deci nu e problema, right? Marti de bine de rau ma urnesc. Miercuri fac pauza ca doar mai am joi si vineri! NO MORE OF THIS SHIT!

Ati citit treaba aia cu 30 de zile (de fapt mai multe) ca sa imi formez un obicei nou, da? Ei cum naiba sa se invete organismul meu cu socul de face sport dupa ani de zile de zacut? Cum cand eu il tratez cu pauze lungi si dese care ii spun ca poate dormita in continuare?

Asa ca schimbam strategia. De azi imi misc posteriorul ZILNIC. Aham, chiar si cand pica cerul, chiar si cand e perioada aia din luna, chiar si cand..Macar 30 de zile la rand! Nu o sa va spun ca o sa fac zilnic o ora de antrenamente dar o sa fac un minim de 15 minute, din alea adevarate, nu din alea taraite si vaitate!


Si daca tot suntem la treaba cu obiceiurile, n-ar strica sa ma reapuc de baut apa asa cum trebuie. Vara sunt campioana la litri, toamna si iarna daca nu scot limba de un cot zic ca nu e cazul. Ei bine, va anunt ca tenul meu imi trimite semnale ca nu e asa, aratand obosit si vai mama lui! Nici durerile de cap ceva mai dese nu cred ca sunt straine de reducerea drastica a consumului de H20. Numaram paharele ca la betie, numai ca nu le umplem cu alcool ci cu apa! Ma rog, ocazional mai merge si ceva beuturica pentru ca oameni suntem!:))

Asadar cine e cu mine in treaba asta? Si cine e de acord ca ne place extrem de tare sa ne autosabotam si sa ne gasim scuze?

16 comentarii:

  1. eu apa beau,indiferent de anotimp,dimineata 500 ml,si pe timpul zilei aproximativ 1.5 l...sport fac,de 4,5/saptamana cate 2 ore,DAAAARRR ce naiba sa ma fac cu dulciurile si cu mancatul pe la ora 9 si cu multe obiceiuri nesanatoase,CE? oricum sa stii ca sunt alaturi de tine,te sustin din umbra,sportul face bine si la corp si la minte,o spun din proprie experienta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pffff da, cunosc. Si mancatul tarziu si dulciurile. Guilty! Dar pana la urma era vorba aia "suma viciilor trebuie sa ramana egala":)) Macar sa compensam cum putem. Si da, am remarcat si eu de nenumarate ori ca sportul face mult bine la cap si crede-ma eu am mare nevoie de bine la cap:))

      Ștergere
  2. Sunt foarte de acord că ne place să ne sabotăm singuri și să ne găsim scuze!
    Îmi place postările astea rău, chiar sunt motivaționale... și nu doar când vine vorba de sport!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta Miha Ella. Si pe mine ma motiveaza enorm sa ii vad pe altii facand treaba, parca imi vine si mie sa imi misc fundul cel moale!

      Ștergere
  3. Eu, eu! Tocmai ieri ce ma gandeam ca ma plang de dureri de spate, vine iarna si nu mai e cu dor de duca si umblatura la -20 de grade, daca sa-mi fac sau nu abonament la sala. Nu imi fac pentru ca n-as folosi decat bicicleta si banda de alergat, iar de alergat inca se mai poate afara pana da inghetul, salteluta si greutati am, internet este, nu imi trebuie decat vointa, dar si parteneri de aoleu! Si constiincioasa cum sunt (uneori) dupa ce am citit articolul am si bagat un sfert de ora de genuflexiuni, ceva exercitii pentru brate, stretching si urcat/coborat scari. 15 minute nu par o vesnicie, cum e cu 30 si 45 :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yeeey! Ma bucur ca am servit drept sut inainte! Si pe mine m-a mobilizat altcineva, asa ca sa pastram trend-ul asta ascendent si sa ne miscam toate!

      Ștergere
  4. Eu zic sa iti faci abonament la sala. Nimic altceva nu functioneaza ( din ce am vazut la mine , prieteni , rude , colegi etc. ). Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Roxana, stiu ce spui, dar eu am si exemple de persoane care au reusit si fara sala. Nu zic ca nu o sa ajung ever acolo, dar momentan sunt bine unde sunt:))

      Ștergere
  5. What can I say?! I'm in! :P
    Hugs...
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai cu mine Ilda! Da-i cu apa, da-i cu sportul:P

      Ștergere
  6. Am doua sticle cu mine una cu apa si una cu ceai ca sa nu ma sabotez spunand ca nu consum apa intre mese si iese ceva acolo din asta...
    sport... la mine e delicat, printre altele am si motive serioase si chiar trebuie sa stau cuminte! Dar daca ma duci la munte n-am nimic! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine ca nu renunti la treaba cu apa. Eu uit in anumite perioade si ma cam resimt apoi. Cu sportul eu zic ca fiecare trebuie sa isi asculte organismul. Al meu imi spune doar ca sunt o lenesa, in rest nu ar fi mari contraindicatii. Cat despre munte, nu pot decat sa te aprob. Vara asta m-a corupt si pe mine sotul si microbul asta e unul minunat!:))

      Ștergere
  7. Nu-ti poti imagina cat de greu mi-a fost sa-mi deplasez posteriorul pana in parc si sa reincep sesiunile de alergat... Cred ca am tot amanat de vreo 2 saptamani... Dar cand am ajuns acolo si m-am pus in miscare... zau ca m-am intrebat de ce am tot taraganat activitatea... Hmmm....
    La capitolul apa te acompaniez. Si eu am devenit o lenesa si trebuie sa ma reapuc de consumat. Musai!
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba pot sa imi imaginez! Dar imi imaginez si sentimentul de dupa alergare. Sa inteleg ca data viitoare cand ma vizitezi te servesc cu o apa plata cu lamaie, nu?

      Ștergere