miercuri, 20 februarie 2013

What I ate Wednesday

Astazi dau startul unei rubricute noi de care chiar vreau sa ma tin. Am tot vazut genul acesta de postari pe diferite bloguri din strainatete pe care le stalkuiesc cu interes pentru fiecare aspect prezentat, nu doar pentru postarile de beauty. In special Anna Saccone m-a facut sa ma gandesc ca ar fi o idee buna. Si uite asa, in fiecare zi de miercuri o sa va arat cam ce mananc eu. Poate va dau idei sau va fac pofta. Aceasta rubrica va fi preambul al unui articol mai pe larg despre un stil de viata (un picut) mai sanatos.

So let's get the show on the road!

7 a.m. Sunt deja treaza de jumatate de ora de obicei. Azi am mancat cu maxima placere micul dejun favorit: Fulgi de ovaz cu miere, goji berries, stafide si banana, presarate toate cu scortisoara. Trebuie sa aflati despre mine ca as folosi scortisoara cam la orice. I super heart love it! Am baut doua cani de ceai de zmeura. Fara zahar ca asa beau eu ceaiurile.



10.30 a.m. Pe la 8 si jumatate s-a trezit si piticania, am purces la hranit, spalat and co si deja am tras o tura de curatenie prin casa. Eu sunt ca piticii si daca nu mananc des iese urat si dau iama in prostii. Asa ca e timpul pentru o gustarica. Un mar micut si vreo 10 samburi de migdala cat sa imi tina de foame pana la pranz.



13.30 p.m.Dupa o tura de alergatura pe afara prin frig (azi a nins la noi) si un pic de treaba prin casa suntem gata de umplut stomacul. Si eu si Katia. Meniul meu de azi a fost orez brun cu sofran (putintel de nu se vede...) si ciuperci la gratar, condimentate cu sare si mix de piper. La desert niste capsunele (luate din Lidl si surprinzator de cu gust). N-am putut sa bag atat de mult orez in mine. Cam un sfert l-am pus "la pastrare" fix pentru o gustarica maine.



17.00 p.m.Teoretic picea a dormit si eu am avut timp sa fac diverse. Practic azi a refuzat sa inchida ochii si dupa citit povesti o ora am inceput sa imi vad de ale mele cu ea strigandu-ma ocazional sa ma mai verifice. Dupa cum banuiti deja chestia asta mi-a facut foame! Un ou fiert tare (nu pot manca ou moale nici batuta - mi se face greata instant), niste feliute de ardei rosu yuuuum yuuuum (sunt un om care iubeste legumele) si niste urda framantata cu sare si marar. Insotite de o mini felie de paine - alba ca nu mai aveam fir de integrala in casa si am uitat sa cumpar!



19.30 p.m. Tocmai am luat ultima gustare a zilei. O portie micuta de salata cu ton. Ramasa de ieri ca nu suport sa arunc mancare! Foarte buna a fost. (castronelul are dimensiuni cam cat sa cuprinzi in causul palmelor. Iar frunzele alea de salata arata ciudat pentru ca au stat la frigider si s-au amestecat cu restul de ingrediente:P)Nu cred in treaba cu "sa nu mananci dupa ora 18" pentru ca eu ma culc pe la 23 de obicei si sa stau flamanda de la 17-18 pana la 23 pentru mine e imposibil. Si nu e sanatos. Pana la urma eu zic ca e important sa iti asculti organismul. Ideal e sa mancam cu 2-3 ore inainte de a ne culca.



Nu zic ca ma pricep eu la combinatii sanatoase and co asa ca nu luati de bune mesele mele. Eu una ma simt foaaarte ok cu meniul meu de azi. Cu burtica pusa la cale dar nu plina sa se sparga. Am baut pe langa ceaiul de dimineata cam 1 litru si jumatate de apa si aia e. Probabil o sa mai beau un ceiuc inainte de culcare and call it a day!

Adevarul e ca ma roade curiozitatea sa vad si ce mananca alte fete daaaaar...numai cine vrea si daca vrea! Sper sa va placa ideea acestei rubrici. Daca o sa imi spuneti ca eo porcarie neinteresanta nu mai postez si saptamana viitoare. Altfel, ne vedem miercurea urmatoare!

24 de comentarii:

  1. Mvai de mine sunt mai curioasa ca o pisica asa ca rubrica asta a picat la fix . Apetisant micul tau dejun, fulgii de ovaz nu sunt tari daca nu ii inmoi in ceva ?
    Stii, eu mai citesc despre nutritie din cand in cand si am o mica obiectie de facut. E un obicei f prost sa mancam fructe dupa masa pentru ca fermenteaza , ne imbalonam, digestia e ingreunata etc. Eu le mananc inainte de masa cu 30 min sau dupa masa - astept cam 2 ore ca sa fiu sigura ca fructele nu se intalnesc cu masa precedenta. Probabil o sa zici pai bine, dar eu ma simt excelent dupa ce fac astfel de combinatii. Nu simtim intotdeauna unele dereglari ce se petrec in noi si azi un pic, maine un pic si tot asa pana cand ajungem sa avem probl de sanatate si ne intrebam 'de ce ?' doar am mancat cat de cat sanatos.

    Sa te tii de rubrica asta, I love it !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt la fel de curioasa!Si sincer tare m-ar bucura sa vad o rubrica din asta la tine pentru ca stiu de acum cativa ani ca mancai foarte fain si organizat in general. Eu ii pot manca fulgii de ovaz si asa, nu mi se par greu de mestecat daaar mai nou le pun putinaaaa apa fierbinte (max 30 ml...) si se umfla, absorb apa aia si se fac asemanatori unui terci. Nu stiu daca e corect sau nu ce fac. Trebuie sa ma mai documentez.

      Stiam treaba cu fructele si in general o respect daaaar azi efectiv nu m-am putut abtine:)) Ca un copil mic, ce sa faci???

      Ștergere
  2. Mie imi place f mult rubrica aceasta, ne vedem miercurea viitoare, da? :)
    Mi se pare ca mananci sanatos si destul de putin. Eu nu am un orar al meselor prea bine organizat, mai era ceva de el, dar de cand am inceput munca s-a dus si bruma mea de organizare. Si mai bag si dulciuri ca-s pofticioasa. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ne vedem!:)
      Ruxandra, asteapta sa vezi articolul despre schimbarea stilului de viata si o sa vezi ca practic prima postare e un fel de "uite ce sanatos mananca" relativ fals!:)) Tocmai am inceput sa lupt cu mine sa mananc organizat si sanatos. Si cu dulciurile taci!!Ca sunt in sevraj din lipsa de zahar. De cand ma stiu eu TREBUIA sa mananc zilnic ceva dulce. Si nu ma puteam opri. EVER! Eu ori mananc o ciocolata ori nici nu mai discut! U'll see!

      Ștergere
  3. sincer, credeam ca nu o sa fiu mare fana a acestei rubrici (a Annei Saconne nu-mi place), insa ma declar incantata! diferenta e ca tu ne dai idei de meniuri fezabile, nu chestii de pe alte meleaguri. imi place ideea de a gasi inspiratie pentru diferite feluri de mancare la care eu poate nu m-as fi gandit (cateodata intervine monotonia si in bucatarie, nu numai in machiaj) :))) soooo...thumbs up! astept episodul viitor :)

    PS: si eu ADOOOR scortisoara!
    PPS: ce-mi place ideea de a manca mai multe mese micute pe zi! la mine nici 3 nu sunt cateodata, la tine nu se mai terminau pozele :)) cred ca de-aia esti asa zvelta, de nici nu-ti vine sa crezi ca esti mamica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucuuuuur ca iti place!:) Da, monotonia in bucatarie mai ales cand esti pe fuga mereu.
      P.S:Credeam ca sunt singura nebuna care ar folosi scortisoara si in loc de sare!:))
      P.P.S: Ideea o aveam de multa vreme dar nu o aplicam. Crede-ma, descopar ca imi schimba viata!:) O sa povestesc si despre asta in articolul promis.:) Nu de aia sunt zvelta. Am avut noroc sa iau genele care tin de greutate corporala de la tata care e categoria musca!:) Mi-am batut joc de organismul meu pana acum dar nimeni care n-a stat in preajma mea o zi intreaga nu ar banui asta pentru ca nu s-a vazut!

      Ștergere
  4. Un plus și de la mine pentru postare! Chiar mi-a plăcut și am observat că mănânci foarte sănătos: multe legume, fructe. Ce n-aș da să am și eu un meniu așa bogat în vitamine :( Păcat că sunt așa dezorganizată când vine vorba de alimentație. Ardeiul roșu...parcă îl simt suculent și perfect combinat cu acel ou (tare!!!) și cu urdă.
    La un așa meniu nici nu trebuie să iei cina până în ora 6. Poți mânca liniștită și la 21:00. Noi, păcătoasele care mâncăm numai carne și dulciuri trebuie să fim pedepsite după ora 6 :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurora, ce ma bucur ca si pe tine te-a incantat ideea! O sa vezi tu ca pe afara e vopsit gardul..cand o sa dezvolt ce si cum cu mancatul meu. Fructele si legumele chiar imi plac foarte tare. Si eu am fost foaaarteee dezorganizata cu alimentatia mea dar mi-am propus sa schimb asta radical. Ardeiul ala rosu chiar a fost delicios, de data asta am nimerit unul bun!:))
      "Voi pacatoasele" ma include si pe mine. Marturisirile mele despre sugar rush o sa te convinga:)

      Ștergere
  5. Big, big like!
    Ai un meniu foarte echilibrat si calculat. La mine totul e haotic, si beau prea multa cafea :(. Asa ca abia astept urmatoarea postare, ma mai inspir si eu de la tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Coconut. Meniul asta echilibrat e treaba foarte recenta. Cafea as bea si eu dar nu mai pot. Dupa ce am nascut corpul meu da reactii adverse la ea. Inainte eram omul care bea 2-3 cani de cafea neagra pe zi....Sufar dar n-am ce face!

      Ștergere
  6. Imi place mult ideea acestei postari! Am vrut la un moment dat sa ma apuc sa fac si eu ceva de genul, dar cum mananc doar o data pe zi, nu prea as fi avut ce sa arat. Ma gandeam la vremea respectiva ca poate asta ma va motiva sa am un stil de viata mai sanatos si sa mananc si eu de mai multe ori pe zi, portii mai mici, ca oamenii normali la cap. Pana acum nu mi-a iesit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sunt si eu..pardon, eram!:))Uitam sa mananc, nu aveam timp, bagam in mine de nebuna o singura data in zi, preferabil seara pana simteam ca plesnesc:(. Si de vreo saptamana jumatate dupa ce am tot citit diverse m-am intrebat de ce imi fac asta. Si am decis sa incerc sa schimb situatia!

      Ștergere
  7. ma trasnise si pe mine sa fac o postare despre micul dejun, dar dupa aceea mi-am dat seama ca nu-s chiar omul potrivit sa vorbeasca despre asa ceva. azi, spre exemplu, micul meu dejun a fost ciocolata alba de vreo 400 de kcal. am zile in care mananc foarte haotic si zile in care-mi revin. daca nu mananc ceea ce-mi vine fac foarte urat.

    ieri am mancat aproape numai prostii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, asa am fost si eu. Sper sa nu mai redevin la fel pentru ca de data asta sunt mult mai motivata ca de obicei. Si la mine majoritatea diminetilor insemnau ciocolata. Multa. Azi dupa ce mi-am mancat iaurtul cu ovaz si fructe uscate au trecut cateva ore si m-am trezit bagand automat in gura un biscuite cu ciocolata. Si pe urma inca unul. Cand am realizat ce fac am plecat rapid din bucatarie...:)))Ma duc sa imi mananc kiwi-ul!:P

      Ștergere
  8. Numai bun...imi da idei:),imediat ma duc sa bag un ou fier TARE(si mie mi se face greata) cu ardei gras si branzica;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu imaginatia stau mai prost cand vine vorba de diversificare. De fel mi se pune pata pe un aliment sau o combinatie de alimente si-o tin asa mai multe zile la rand sau ma organizez dupa care o dau iarasi in haos... sau rup piata in doua sfarsind tot prin a manca prostii...

    m-am speriat cand am vazut cata scortisoara era in bolul ala :)))) cred ca mi se facea rau. Si banana dimineata? no no. si nu-s de acord cu iaurtul cu fructe. iti recomand cu caldura semintele de chia si mai ales semintele de dovleac (crude!) si nu sunt de acord cu fructe la desert. fructele se mananca la doua ore dupa masa sau chiar 4 daca ai mancat carne :D nu stiu multe despre alimentatie sanatoasa dar de combinatiile astea cam trebuie sa ne ferim.

    poate cand m-oi reorganiza fac si eu o postare.

    Oricum, yammy si sanatos tot ce-ai pus tu aici. nu te-ai scapat tu nici macar la o bomboana??


    PS: Sa tii migdalele o noapte in apa inainte sa le mananci. Au nush ce enzima pe ele care ne face rau :D In apa se duce

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai asa sa o iau pe puncte!:)) Si eu mereu am fost dezorganizata cu mancatul si tot asa ma organizam si pe urma da-i iar haos muuulteee saptamani. Acum sper sa ma tina mai mult elanul!

      Eu as manca scortisoara si cu lingurita.:)) Si cica are multe beneficii pentru sanatate. Mie banana imi da energie si ma satura. Nu ma umfla, nu ma nimic. Iaurt cu fructe din comert nup, dar mai mananc iaurt cu fructe congelate. Sau cu chestii uscate-goji berries, stafide and co. Faza cu fructele am spus si mai sus ca de obicei o respect dar ieri nu m-am putut abtine!:))

      Ieri chiar nu am scapat la absolu nici o prostie dar mi-am scos azi parleala cu vreo cativa biscuiti cu ciocolata pentru care ma simt cam vinovata acum!:))

      Multumesc de pontul cu migdalele. Nu stiam!:)
      Astept cu interes si postarea ta!

      Ștergere
  10. I'm drooling. Ai avut un meniu foarte gustos si variat. Deja am notat pe lista de cumparaturi capsuni (din Lidl) si ardei rosu. Te admir ca iti faci timp sa mananci sanatos si la ore fixe (multe mamici se plang ca nu au timp de asa ceva, si rontaie biscuiti, ciocolata s.a. in timp ce fac treburi prin casa; uita sa mai aiba grija si de ele).
    Eu nu sunt fana a regimurilor de slabire sau al numaratului caloriilor, insa sunt ordonata chiar si cand vine vorba de mancare: incerc sa am intotdeauna 3 mese pe zi si 2-3 gustari (fructe), micul dejun include obligatoriu ceai sau lapte, pranzul inseamna ceva mancarica gatita (de multe ori cu carne), seara seamana cu meniul tau (salata cu ton, branza cu diverse legume, oua nu mananc prea des), nu mananc niciodata fructe dupa masa, ci rontai 5-10g de ciocolata pentru "a pune capac", mananc intotdeauna un mar mic inainte (nu imediat insa) de culcare, evit sa fac si altceva in timp ce mananc. Mie mi se potriveste stilul asta de alimentatie. Cum trecusem pe programul de munca 2 covrigi pana la ora 5, rontaiti in timp ce tastam la calculator, si seara mancare gatita, cresteam intr-o luna cat altii intr-un an. Eu sunt o sustinatoare a cliseelor: mese regulate, portii potrivite de mancare, micul dejun=cea mai importanta masa a zilei, cina=masa usoara (eventual fara paine), fara excese etc. Pana la urma, alimentatia e foarte importanta atat pentru organism, cat si pentru starea psihica (am cam luat-o pe aratura :)) ).
    Revenind, mi-a placut postarea, imi place sa vad ce mai mananca lumea, nu-mi place faptul ca pana cand ajung la magazin, o sa ma gandesc numai la capsunile alea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca eu mereu am fost o mamica din aia de care spui tu. Mai ales la inceput e foaaarte dificil sa iti faci timp sa mananci cum trebuie. In special daca esti toata ziua numai tu cu copilul si n-are cine sa te ajute (cazul meu pentru ca sotul ajunge tarziu acasa seara). Dar sincer. Daca vrei iti faci timp. Plus ca acum eu si pitica mancam cam aceleasi chestii. Deci nu trebuie neaparat sa gatesc separat pentru mine. Numai pentru ardeleanul nesanatos de barbatu-meu fac mancare preferential!:))
      Nici eu nu sunt fana regim si numarat calorii. N-am facut asta ever si nici nu cred ca as putea sa o fac. Toate principiile pe care le-ai enumerat tu cred si eu ca sunt importante si vreau sa le adopt permanent. Sa nu o mai iau pe aratura. Hmmmm articolul ala despre schimbat stil de viata chiar se impune.

      Sper sa nimeresti capsunele bune.:) Aaaa si ardeii i-am luat de la Kaufland, aia din Carrefour de saptamana trecuta aveau gust de plastic amestecat cu carton!:)))

      Ștergere
    2. Am notat, acum sa vad cand ajung si in Kaufland (deja am pe lista Lidl si DM :) ).
      PS. Si eu sunt innebunita dupa scortisoara. Tocmai am realizat ca vine 9 martie si o sa ma umflu dupa placul inimii cu mucenici cu nuca si scortisoara (fara gluma, o sa mananc doar asta plus marul de seara, bye bye principii alimentare).

      Ștergere
    3. :)) Daaa...treaba cu mucenicii e grava!!Cand eram acasa mancam pana spargeam. La fel..numai mucenici o zi intreaga. In primul an la "casa mea" am facut dar nu i-am biruit singura ca al meu sot n-a consumat. In anii urmatori n-am mai facut...Dar anul asta se nimereste mama in vizita si asa ca sigur mananc mucenici!:)))

      Ștergere
  11. Cel putin din cand in cand e buna cate o postare de tipul asta :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Pai... eu cred ca as muri de foame sa mananc numai atat. Bine, mie imi e greu ca vin sparta de foame de la munca, daca as sta acasa ar sta putin altfel treaba. Eu de obicei mananc, nu ma incurc. Dimineata si seara, ca la munca mi-am facut program de o vreme. La ora 2 mananc o felie de paine cu ceva, cascaval, carnita sau un bol cu mancare gatita iar pe la 5 doua fructe. Asa nici nu mor de foame 8 ore nici nu mananc de plesnesc. Dimineata mananc... ce se mananca dimineata, o omleta, paine cu ceva, chestii de genul asta. Iar seara mananc normal, mancare gatita, felu' 1 si 2. :-??

    RăspundețiȘtergere