Desecendentii - recenzie de carte

O sa fiu sincera si va voi spune ca de cand cumpar carti dintr-o librarie online care ma rasfata des cu reduceri, librariile fizice au cam disparut pentru mine. Chiar acum am observat ca au redus zdravan cartea despre care o sa va povestesc astazi, asa ca daca va face cu ochiul, adaugati-o in cos fuguta.

In plimbarile de pe Goodreads lista mea de lecturi se tot lungeste. De curand am citit despre Descendentii de Kaui Hart Hemmings si am decis ca e musai sa o citesc. Dupa ce am citit-o spun ca e musai sa vad si filmul ca doar e cu George Clooney (:X) si a mai luat si Oscar!


Sa revenim insa la paginile noastre. Personajul principal, Matt King, se afla intr-un moment de cotitura al vietii sale. Sotia sa a suferit un accident grav si moartea sa e iminenta, el trebuie sa ia o decizie urgenta privind pamanturile mostenite de familia sa, iar decizia va afecta o mare parte a populatiei din Hawaii, fetele lui sunt doua adolescente zbuciumate cu probleme specifice varstei. Matt se simte pierdut si descopera curand ca de fapt nu stie multe lucruri despre viata lui de familie.
 
Pe parcurs va avea parte de cateva revelatii care il zbuciuma din temelii dar il ajuta sa realizeze ca viata merge inainte si ca trebuie sa stii mereu ce alegere sa faci, ce e mai important.

Cartea e scrisa intr-un stil foarte lejer, dar fara a cadea in derizoriu. Actiunea e bine inchegata, personajele sunt verosimile si ancorate in realitate. Nu pot sa spun ca am avut vreun moment impresia ca intamplarile sunt "fortate sa se intample", totul pare foarte plauzibil. Chiar daca nu pot spune ca e genul "carte de capatai", mi-a placut. Se citeste usor si te lasa cu ceva de "rumegat". Te lasa gandindu-te ca de fapt viata nu e niciodata cum te astepti tu sau cum crezi ca va fi. Ca niciodata nu poti fi pregatit pentru micile sau marile suprize pe care viitorul ti le rezerva. 

Simti cumva ca tipul de relatii de familie descrise in carte sunt mult mai adevarate decat perfectiunea ilustrata in atatea parti ale societatii noastre. Nimic nu e perfect si poate ar fi bine sa ne amintim asta cat mai des pentru ca dezamagirile sa nu ne fie prea mari. Sa traim cat mai bine si mai frumos cu ce avem.

Eu zic ca nu degeaba cartea asta a deve
nit bestseller si scenariu de film de Oscar, asa ca va indemn cu drag sa o lecturati. Eu i-am dat 4 stele pe Goodreads si planuiesc in weekend sa imi corup sotul sa il vedem pe Mr. Clooney in rolul lui Matt King.

Share:

11 comentarii

  1. Boon, e de-a mea! Vreau, vreau, vreau si eu sa o citesc! :D
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
  2. mă bucur enorm să văd că oamenii încă preferă să citească și mai ales cărți pe hârtie, este ceva timeless... m-ai făcut curioasă să vreau să citesc cartea, deși nu sunt mare fană a cărților după care se fac filme...

    xoxo
    Mady

    thegirlfromthemirror.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pot sa renunt la cartile tiparite. Nu ma simt la fel de bine citind de pe un ecran!:)) Sa stii ca nici eu nu prea sunt fana a cartilor comerciale care ajung scenariu de film, dar asta a avut un ceva al ei care m-a prins.

      Ștergere
  3. Eu... ca de obicei... am vazut filmul, mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ca de obicei cu filmele sunt pe dinafara!:))

      Ștergere
  4. Love it! Nice post!
    Follow you on gfc
    Follow me back?!
    ^^
    http://ann-kos.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Super! Am comandat.o si eu dupa ce am citit recenzia ta. Si am prins.o inca la reducere :D
    Roxanne

    RăspundețiȘtergere
  6. Hey,
    I really like your Blog! Awesome Photos and interesting Stuff. Do you want to support each other and follow via GFC? If yes please tell me and i follow back. Lets stay in touch. :)

    Greetings Sophia xx
    M Y B L O G.
    I N S T A G R A M.

    RăspundețiȘtergere
  7. Looks like a good read! If you could follow our blog on GFC, we'll of course follow you back. BeautiiBerry.blogspot.com
    x

    RăspundețiȘtergere