Increderea ca definitie a frumusetii

Societatea in care traim ne modeleaza de timpuriu stereotipurile despre frumusete. Inconjurate de aparenta perfectiune invatam repede sa nu ne placa ce vedem in oglinda, sa nu fim niciodata multumite de noi. Invatam sa ne evaluam cu ochi critic ca si cand am fi in fiecare clipa pe picior de egalitate cu vreo vedeta sau "topmodeala" luata drept etalon. Ca si cand noi ar trebui sa aratam zilnic asa cum arata ele pe covorul rosu.



Nu cred ca sunt eu singura care a suspinat ca isi detesta buzele inegale, sanii prea mici, colaceii de pe burta. Nu cred ca sunt singura care refuza cu stangacie orice complimnet pe care il primeste. E greu sa auzi "Arati bine azi" cand stii tu ca ai fix 6 fire de par pe partea dreapta care nu stateau bine de dimineata. E greu sa zambesti si sa spui simplu "Multumesc". Si chiar cand se intampla sa spui asta, rar o spui cu suficienta tarie, de frica sa nu te creada lumea vreo infumurata. Asa e??

Daca nu as fi crezut in artificiile pentru infrumusetare nu mi-as fi facut blog de beauty. Militez pentru femeia ingrijita, cocheta si sunt convinsa ca putina mascara si o urma de ruj n-a stricat nimanui si nici n-a transformat vreodata o femeie intr-o superficiala asa cum se mai crede pe ici pe colo. Totusi sunt convinsa ca asta e departe de a fi totul. Toate cutiutele cu prafuri colorate, toate dietele minune sunt egale cu 0 daca uitam esentialul. Ne comparam ucigandu-ne increderea in noi cu "the better part of someone else's life". Toate vedetele alea pe care le detesti pentru ca sunt ca trase prin inel si perfect machiate aleg ce poti tu sa vezi. Pe cand viata ta o traiesti tu intreaga si e reala. Nu poti cenzura alegand doar unghiul bun. Nu e sanatos sa refuzi sa faci poze cu prietenii pentru ca fotograful sta pe partea din care nasul tau e prea mare! Crezi ca toate femeile alea din lumina reflectoarelor nu au zile cand ar vrea sa se ascunda intr-o gaura de sarpe si sa dispara in ciuda asigurarilor a sute de oameni ca sunt frumoasele frumoaselor? Pentru mine cu adevarat deosebite au fost acelea care au stiut sa se arate lumii "flaws and all", asa cum sunt ele. Sa spuna fara teama ca nu le place nasul lor, alunita de langa buza sau urechile clapauge si cu toate astea sa fie adorate de mii de oameni.

Tu nu ai neaparat hoarde de admiratori dar te ai pe tine. Si ii ai pe cei dragi. pe oamenii cu adevarat importanti care te valideaza ca intreg, nu doar ca "ambalaj". Acum ajung la partea frumoasa a acestor randuri. La ce a facut click pentru mine. De cand fetita mea a inceput sa vorbeasca am auzit frecvent : "Ce frumoasa esti mami!"

In dimineti cu cearcane pana in cana de cafea, in seri tarzii cu parul ciufulit dupa ce imi aterizase in cap vreo familie de ursi de plus. E adevarat ca ma lauda mai abitir cand sunt machiata si aranjata ca doar microbul se ia de mica. Numai ca pentru ea sunt frumoasa mereu. Si e in acea etapa in care se invarte cu rochita in fata oglinzii si ma anunta plina de mandrie ca e cea mai cea. Si isi zambeste in oglinda aia. Vreau sa fie sigura de ea pentru tot restul vietii. Vreau sa nu uite ca e speciala. 

Nu vreau sa ajunga sa isi caute nod in papura si sa se autosaboteze. Asa ca fara a incerca sa cresc o mica creatura narcisista ii spun zi de zi cate ceva despre calitatile ei (si nu ma refer doar la cele fizice) si ii multumesc mereu pentru fiecare lauda pe care mi-o aduce mie. 

De cand cu ea am inceput sa ma imprietensc iar cu mine, sa accept ca la un moment dat femeile devin tot mai "high maintenance"  si cu toate astea sa ma bucur de mine si de fiecare clipa. Pentru ca vreau sa ii arat ca increderea in tine e adevarata frumusete. Nu Photoshopul si nici papusile Barbie. Gratia de a accepta si a iubi acele mici defecte pe care nu ai cum sa le schimbi te face unica!

Daca noi nu ne iubim mai intai, cine sa faca asta in locul nostru? Asa ca azi faceti o lista cu tot ce va place la voi. TOT! Si retineti-o bine de tot!Apoi puneti-va in valoare fiecare atu! Cu orgoliul specific fiecarei femei frumoase. Pentru ca meritati!

E timpul sa intelegem ca frumoase suntem cand visam, cand facem riduri de expresie de la fiecare zambet si fiecare necaz pe care ni le daruieste viata, cand avem ochii inca plini de cartea pe care am terminat-o de citit, cand suntem nedormite dupa o noapte in care am ras si am povestit cu prietenii, cand suntem NOI, suma tuturor defectelor si calitatilor!

Share:

21 comentarii

  1. Ce frumos ai descris tot si eu tot sustin ca ne putem imbunatati putin prin mici artificii, dar si asa pana la urma sa ramanem noi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumos si bine scris, mi-a placut mult! si ai perfecta dreptate, frumusetea vine din incredere si din incredere ne luam resursele sa mergem mai departe in orice situatie. te pup, un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. M-ai facut sa plang. Ai atins tot ce trebuia, ai spus clar tot ce simtim toate. Si... m-ai invatat ceva: am sa fac lista aceea si am sa mi-o pun undeva unde sa o vad in fiecare dimineata.
    Kisses, R.
    Beauty and bargains
    www.beautyandbargainsbyr.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumoasa postarea! Cred ca machiajul este doar un accesoriu pentru a ne accentua frumusetea naturala. Nu ar trebui sa ne comparam cu nimeni, fiecare femeie este frumoasa, iar imperfectiunile ne amintesc faptul ca suntem unice.
    Pupici

    allthatbeautyxo.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Sensibile sunt rândurile tale. Cred că multe persoane se regăsesc în ele și multe dintre ele nu sunt conștiente nici măcar pe jumătate de faptul că sunt mult mai frumoase decât își pot imagina. Când ajungi să te compari cu altcineva (mai ales cu vedetele, cu persoanele aranjate și rearanjate la fiecare jumătate de oră, operate, machiate de profesioniști ori chiar mai frumoase de la mama natură) te prinzi într-o competiție nebunească, din care n-ai cum să ieși victorios pentru că întotdeauna cineva ți se va părea mult mai frumos decât tine. Eu am întâlnit femei frumoase fizic, unele foarte stupide, altele mai inteligente și-am întâlnit și femei nu tocmai frumoase conform cerințelor publicului larg, dar extrem de fermecătoare. Atât de fermecătoare încât...îmi venea să mă dau eu la ele fără să fiu bărbat :).

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate ca am zambi mai des si am raspunde cu multummesc la complimente daa lumea nu ar fi asa rea si pupincurista :))) daca simti ca e un compliment sincer, sunt sigura ca zambesti. Bafta Diana. Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ar trebui sa printez aceasta postare si sa mi-o lipesc de ecranul laptopului(sau de chiuveta de la bucatarie, in functie de zi).
    Nu stiu in ce consta scoala de beauty blogging, dar eu te-as alege.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru articol! Este excelent!
    Iti tin pumnii!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. mi-a placut articolul tau.

    bafta in competitie :).

    RăspundețiȘtergere
  10. Te rog sa-mi permiti sa te felicit la modul cel mai calduros!
    Excelent articolul tau!
    My favourite!!!

    Te pup, Diana!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
  11. foarte frumos, am si eu un articol asemanator http://blogbyflora.blogspot.ro/2013/03/reteta-frumusetii.html

    RăspundețiȘtergere
  12. Superba postare! Bravo!
    E tot ceea ce stim, dar uitam atat de des...

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte frumos, felicitari! Si bafta multa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Diana...ce frumos ai scris! :X M-am regasit si mi-ai atins sufletul!:*

    RăspundețiȘtergere