miercuri, 11 februarie 2015

Delirium - recenzie de carte

Daca stiti ceva despre lecturile mele stiti ca rar se intampla sa ma captiveze teen literature. Imi repet mereu ca nu e bai, am depasit binisor perioada, Uneori insa curiozitatea e prea mare si cedez unor astfel de carti. Dupa ce am citit O zi din sapte de Lauren Oliver sperantele mele au crescut. Dee imi facuse cadou Deliurium, primul volum al unei trilogii care ma facuse curioasa inca de acum cativa ani. Zis si citit!


Sa va spun ca m-a prins cartea in mreje de nu se poate? RAU! Eu care stramb din nas la societatile distopice din romanele pentru pustime am fost cucerita. Actiunea are loc intr- America in care dragostea este considerata cea mai periculoasa boala din lume, iar viata cetatenilor e controlata complet de Guvern pentru ca nimeni sa nu se infecteze cu Amor Deliria Nervosa. O lume ordonata, fara pasiuni, fara sentimente, fara patimi. O lume goala. Va puteti imagina?

Lena, o tanara a carei viata a fost deja tulburata in trecut de afectiunea infricosatoare asteapta cu nerabdare varsta majoratului cand va putea fi "vindecata" definitiv, prin procedura clasica care imunizeaza indivizii la iubire. Numara zilele pana la acel moment, asteptand uitarea si indiferenta ca pe un dar promis inca din copilarie. 


Numai ca ceva se intampla. Il cunoaste pe Alex si intregul ei sistem de valori e dat peste cap. Nu mai stie ce sa creada, nu mai stie ce e adevarat din tot ce a auzit pana atunci. Nu mai stie ce vrea si de care parte a baricadei se afla de fapt. Care va fi deznodamantul acestui volum? Va las sa aflati chiar voi.
Va spun doar ca Lauren Oliver face o treaba data naibii din scris. Descrierile din carte, fix cat de multe trebuie, te duc pe strazile unui Portland controlat prin teroare. Caracteristicile "vindecatilor" sunt redate incat simti fiori de groaza pe sira spinarii cand te gandesti la oameni redusi la niste zombie fara dorinte si fara sentimente.

Atat de tare m-a prins cartea incat enervata ca nu am de unde sa fac rost de al doilea volum in format tiparit, am descarcat cartea pe tableta. Dap, am terminat deja si volumul al doilea, Pandemonium. Intr-o zi jumatate I might add. Nu mai citisem de ceva vreme o carte pe ecran si in engleza, ca altfel o dadeam gata mai repede!:))Am vrut sa astept pana citesc si Requiem, al treilea volum dar nu am mai avut rabdare.


Pot sa va spun ca Pandemonium mi s-a parut mai slab. Povestea penduleaza intre trecut si prezent, aratand drumul Lenei in noua sa viata. O revolta mocneste pe toata intinderea oraselor segregate, iar Lena se vede aruncata in mijlocul valtorii.

Rapita o data cu fiul unuia dintre liderii miscarii impotriva Deliria, Lena se vede nevoita sa puna in practica toate tacticile de supravietuire invatate in putinul timp petrecut cu cei care ii sunt acum familie. Dorul de Alex e inca o flacara vie in inima ei, or so she says. Sincer, I wanted to bitchslap Lena. Initial am zis ca un triunghi amoros e ultima chestie de care aveam nevoie in cartea asta. Apoi usor am revenit la sentimente mai bune. Such is life. Daca aveam 17-18 ani as fi urat-o pe Lena pana la sfarsitul cartii. Acum insa stiu ca oamenii sunt nestatornici, ca iubirea vesnica e rara si chiar si aia paleste o data si o data. Asa ca am iertat-o si am decis sa ma bucur de varianta ei usor badass.

Finalul cartii aduce cu sine o surpriza de proportii si nerabdarea de a vedea cum se termina trilogia. Acum, daca ma scuzati, ma duc sa izolez copilul intr-o camera ca sa termin pana diseara si volumul trei!:)) E usor jenant ca maine poimaine schimb prefixul si citesc carti pentru adolescenti? Ehh si ce daca? Tata citeste Robinson Crusoe si acum! How's that?

Mi-e un pic teama ca volumul trei sa nu ma dezumfle complet. N-ar fi prima oara cand o trilogie se fasaie grav la sfarsit! Sa traiesc cu speranta zic, nu?

In caz ca nu v-ati dat inca seama, recomand de nu se poate seria asta! It's kinda great! Aaaa sa nu uit: VREAU FILM! VREAUUUU!Ar fi super misto! Gimme film! (Tocmai am aflat ca a existat intentia de serial dar nu a prea prins aripi cum trebuie!:( Sad puppy!) Gata...Deena over and out!

10 comentarii:

  1. Dude, eu acum 2 ani am recitit seria Harry Potter :)) How's that? I say, atata timp cat subiectul cartii e bun si cartea e scrisa bine, fuck it, citesti ce-ti place. Din cauza ta acum am mai bagat o trilogie in lista de "must read", de parca nu erau destule. Chiar o sa incep cu lecturi mai usoare, ca am si niste titluri grele si nu sunt avid reader ca tine, s-ar putea sa ma doboare :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. That's great! Si stai calma ca eu am primit ultimul volum din Harry Potter cadou la nunta, asa caaa....Sincer trilogia asta chiar ca e must read si eu zic sa te apuci de ea...ieri!

      Ștergere
  2. Seamana un pic cu filmul Equilibrium(sentimentele interzise, injectii impotriva lor si pedeapsa capitala pentru cine se face vinovat de asa ceva). Mie mi s-a parut interesant, daca nu l-ai vazut poti incerca.
    Cat despre carti nepotrivite varstei, eu as citit Jules Verne si acuma :)))) Si fantasy la greu...
    Si sa nu uit, "Hotul de carti" ai citit ? Daca da, as fi curioasa ce impresie ti-a lasat. Mie mi s-a parut extraordinara, desi am avut un pic de furca cu stilul in care este scrisa, cel putin primele cateva capitole, pana m-am obisnuit :) Filmul nu l-am vazut inca, il am pe lista, mi-e frica sa nu ma dezamageasca, dupa carte.
    Hugs, Alina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia sa caut filmul ala. Am citit Hotul de carti, i-am facut si recenzie, dar din pacate nu mi-a placut pe cat speram, iar filmul mi s-a parut si mai dezamagitor.

      Ștergere
  3. Na, m-ai convins si tocmai ce mi le-am adaugat si eu pe goodreads in Want to read. Acum am alta problema. Acolo imi arata ca in colectie sunt 6, nu 3 :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Seria in sine este trilogie, celelalte sunt romane companion. Un fel de povestiri adiacente pe langa actiunea principala. Sau cel putin eu asa stiu. Fireste ca vreau sa le citesc si pe alea!:))

      Ștergere
  4. Vreau...nu vreau...Adica vreau dar dupa dezamagirea cu Divergent mi-e teama de volumul trei.
    Astept cu interes recenzia ultimului volum si daca e ok, o sa le devorez fara sa stau pe ganduri. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai termin volumul 3 si....fasssssssssssssss...Sunt dezamagita. Ce au ma de strica astia trilogiile? Ce au?

      Ștergere
  5. M-ai facut super curioasa, n-am citit demult, dar Delirium chiar mi-a starnit curiozitatea :D
    Sa ne spui si despre volumul 3 :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca volumul trei m-a cam dezumflat. Nu e cum speram eu din pacate!

      Ștergere