duminică, 1 februarie 2015

Ghici cat de mult te iubesc - recenzie pentru micuti

V-am spus in repetate randuri ca fii-mea mi-a mostenit dragostea enorma pentru carti. De fapt, daca e sa fiu complet sincera, as spune ca i-am inoculat dragostea mea pentru carti. Am crescut intr-o casa in care cartile erau importante, in care ele ocupau mult loc si pe rafturi dar si in preocuparile mele. Toata lumea imi citea. Mama, tata, bunica, bunicul. Fiecare avea un gen al lui pe care mi-l daruia ca sa il fac al meu si eu m-am trezit insetata de cat mai multe pagini.

Am invatat sa citesc la varsta regulamentara si cu toate astea prin clasa a treia deja citeam romane cu o viteza zdravana. In timp ce colegii mei spuneau cu mandrie ca ei n-au carti acasa. Poate pentru unii aia e normalitatea. Pentru mine n-a fost! Probabil era firesc sa fac si eu la fel cu propriul copil.
Cand e bine sa incepi sa ii citesti copilului? Inainte sa se nasca ar fi ideal. Daca e prea stupid, atunci imediat ce se naste. Credeti ca fii-mea intelegea ceva din povestile pe care i le citeam in fiecare seara chiar si pe la 3 luni? Poate da, poate nu! Cert e ca a vorbit extrem de repede, de legat...si ca vocabularul ei a fost mereu usor peste media varstei ei. Si sunt sigura ca au ajutat-o cartile. E adevarat ce spun unii parinti "dar al meu nu se concentreaza, nu e atent". Nici a mea nu era! Dar daca tu stai si citesti el aude. Chiar daca ai impresia ca nu. Acum Katia ar sta si o zi intreaga cu cartile in brate daca as avea eu rabdare! Si n-am....dar asta e alta poveste.

Raftul mare din camera ei e plin! PLIN! Si tot cumparam carticele cu fiecare ocazie. Am decis ca asa nu mai merge, asa ca are permis la biblioteca din vara anului trecut. Si bibliotecarele o cunosc si se crucesc mereu cand se duce si le povesteste toate cartile citite si cere vreuna anume. Azi va voi povesti despre o carticica potrivita cam pentru orice varsta. E scurta, plina de duiosie si e imposibil sa nu le placa copiilor vostri. La noi e a treia oara cand o imprumutam si Katia imi tot spune ca tare ar vrea sa avem una a noastra, asa ca probabil voi sfarsi prin a-i cumpara propriul exemplar.
 
Ghici cat de mult te iubesc, de Sam McBratney, cu ilustratii frumoase facute de Anita Jeram, este o poveste a doi iepurasi: Castanuta cel Mare si Castanuta cel Mic. Iepurasi, nume simpatice. Score! Hit!



In cateva pagini care te umplu de un sentiment din ala de drag blegos cei doi compara dragostea lor unul pentru celalalt, masurand-o in cele mai nastrusnice moduri cu putinta. Concluzia din final lasa un zambet atat pe chipul copiilor cat si pe chipul parintilor. Ne vorbeste despre ceva evident: iubirea noastra pentru micuti e infinita!

Eo carticica draguta pentru orice varsta si v-o recomand cu caldura. Noi am ajuns constant sa ne masuram iubirea cum fac ce doi iepurasi iar anumite expresii din carte o sa ne ramanasigur in minte. Ba chiar am zarit pe ebay un medalion care are gravata pe el fraza cu care se incheie cartea (in engleza, fireste) si ma gandesc ca ar fi simpatic sa il avem...

Inchei spunandu-va sa nu va subestimati niciodata puii, sa aiba cartile lor de la o varsta cat mai frageda, sa va bucurati impreuna de puterea cuvantului. Sper ca fundatia pe care o incepem acum sa o iinalte unde trebuie candva. 

Stiu ca blogul meu are un alt profil, dar cum recenziile de carte am vazut ca va plac, am zis sa incerc si varianta asta. Daca nu se vor gasi prea multe mamici sau matusi sau surori care sa rezoneze cu genul asta de articole, nu am sa insist.

4 comentarii:

  1. Sună tare drăguţ. Nu prea mai sunt considerată copil, dar vreau să citesc cărticica :)) Pupici!

    http://beau-typhoon.blogspot.ro/2015/02/cartea-saptamanii-demonii-fiodor.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Eu am acum scuza perfecta sa citesc carti pentru copii!:)

      Ștergere
  2. sa stii ca si eu am citit de mica, pana prin clasea a sasea-saptea nu mai aveam ce citi din biblioteca scolii - mica, dar totusi. mi-ar placea sa transmit aceasta dragoste pentru citit si viitorilor copii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ii vei invata de mici cu carti, o sa vezi ca totul va veni de la sine!:)

      Ștergere