miercuri, 17 decembrie 2014

Ingeri in parul meu - Recenzie de carte

 Luna asta stiam ca timpul de lectura va fi drastic redus. Nu de tot, pentru ca fara nimic de citit eu nu pot sa functionez! Am ales de pe libraria online la care fac mereu comenzi niste carti mai usurele, dar pe care le aveam in plan de ceva vreme.

Prima atacata a fost Ingeri in parul meu de Lorna Byrne. Cartea este autobiografie Lornei, o irlandeza care pretinde ca vede ingeri si spirite inca din copilarie. Va spun sincer ca am fost intrigata de subiect si am vrut sa vad daca aceasta carte ar putea sa ma convinga in legatura cu un subiect atat de interesant. Va spun de la bun inceput ca daca nu aveti nici un fel de inclinatii spirituale, nu are sens sa va pierdeti vremea. De asemenea daca sunteti ferm infipti intr-un set de credinta, probabil unele parti din carte v-ar putea deranja. 

Un lucru trebuie sa precizez. Cartea e scrisa prost din punctul meu de vedere. Frazele sunt trunchiate, descrierile par facute de un copil mic cu vocabular destul de limitat. Acum nu stiu sa va spun daca e de vina traducerea, sau pur si simplu textul original era prost de la bun inceput.


Trecand peste partea literara sa va spun ce impresie mi-a facut cartea, nu? Ei bine, a reusit sa ma faca sa imi pun intrebari, dar nu a reusit sa ma convinga. Mi se pare ca Lorna nu a fost capabila sa transmita un mesaj mistic, care sa te miste si sa te faca sa crezi in ceva ce tu nu poti vedea. A vorbit despre modul in care comunica cu ingerii de parca ar fi vorbit despre ce am mancat eu la micul dejun. Eu inteleg ca teoretic pentru ea ingerii sunt ceva "la ordinea zilei", dar mi se pare ca a facut o ciorba din ei. Iertata sa imi fie indrazneala! Pacat, pentru ca eu una chiar vreau sa cred ca in fiecare clipa  sunt vegheata de un set de aripi, ca in fiecare clipa o lumina invizibila ma invaluie. 

Lorna a fost acuzata, asa cum era de asteptat, ca promoveaza o filozofie cam new age. Ca povestile ei nu respecta nimic din adevarurile biblice si clasificarile clasice ale ingerilor, ca amesteca profeti din Vechiul Testament cu Arhangheli si ii face pe toti ingeri. Ca vinde gogosi si face oamenii sa creada ca pot face oricat rau si totusi vor fi iertati. Cred ca judecatile astea sunt un pic duse la extrem. Daca vrei sa iei ceva bun din carte, poti lua. Poti gasi speranta si probabil daca chiar vrei sa vezi ingeri ii vei vedea. Recunosc ca pe mine subiectul ma intriga si mi-as dori enorm sa existe o cale de a afla daca adevarul Lornei e chiar cel din paginile acestei carti, sau un altul. Din pacate nu am cum sa stiu. Discutiile legate de posibila boala psihica de care mistica Irlandei sufera ma fac sa ma indoiesc si mai tare!

Dincolo de povestea ingerilor care ii ating zilnic parul Lornei, am gasit detalii interesante despre viata plina de lipsuri intr-o Irlanda aflata in plina criza economica. Cred ca aceste tablouri ar fi fost puternice si zguduitoare daca erau scrise de cineva cu condei. 

In concluzie, cartea avea mare potential si a sadit ceva in mine. Din pacate nu a fost ce speram si nu simt nevoia sa mai cumpar si alte carti ale Lornei Byrne. Totusi voi continua sa imi pun intrebari si sa caut raspunsuri.


4 comentarii:

  1. Eu eram convinsa ca e o carte de nota 10 dar acum.... ma mai gandesc....
    M-ar tenta sa o citesc dar doar dupa ce termin tona de carti care asteapta cu nerabdare venirea vacantei. :D
    Pupicius

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce chestie... chiar m-am entuziasmat la început și mă enervasem pentru că mă gândeam că IAR m-ai întărâtat cu o carte pe care o voi găsi cu greu. Ce mă bucur că nu e așa. :D Subiectul ar fi fost interesant, dar dacă spui că nu e bună, te cred pe cuvânt :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa subiect cartea nu ma atrage, dar inainte sa ajung la paragraful in care ai mentionat de o posibila boala chiar ma gandeam ca tipa e bolnava. Sunt o gramada de boli care te pot face sa delirezi sau sa iti imaginezi chestii...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am citit aceasta carte. Am primit-o cadou de la o persoana deosebita. Cu ajutorul Lornei viata mea s-a schimbat in totalitate. Nu ii pot multumi personal in nici un fel Lornei. Doar cumparand si facacnd cadou mai departe cartea ei.

    RăspundețiȘtergere